Idees d'experts Xavier Mendoza, Esade
Com serà el nou consumidor postCOVID-19? Com s’han de preparar les empreses catalanes per seguir venent a l’exterior? El professor d’Esade Xavier Mendoza analitza la situació actual i de futur en el marc de la Setmana de la internacionalització d’ACCIÓ.
La pandèmia de la COVID-19 ha portat grans canvis per a les empreses exportadores: nous hàbits de consum, noves maneres de treballar i de relacionar-se o noves polítiques públiques que fan de l’exportació un repte encara més gran.
Davant d’aquests canvis, el professor del Departament de direcció general i estratègia d'Esade Xavier Mendoza veu la captació de talent i la col·laboració amb els ecosistemes empresarials, dos elements clau per preparar-se davant els canvis. “Un dels grans reptes que tenen les empreses catalanes és la capacitat d'absorció de tota la disrupció tecnològica que s'està produint”, apunta.
Una de les recomanacions de Mendoza és que les empreses estiguin atentes a les noves oportunitats de negoci internacionals que van sorgint. En aquest sentit, posa d’exemple les més de 450 oportunitats identificades recentment per les Oficines Exteriors d’ACCIÓ i que es poden trobar al Recomanador.
Mendoza ha participat a la sessió inaugural de la Setmana de la internacionalització d’ACCIÓ Exportacions catalanes: com i on seguim creixent?. Si te l’has perdut, recupera-la!