Casos d'empresa Sokjo
La startup Sokjo promou l'educació financera i l'emprenedoria entre els infants a través d'una app en forma de banc virtual i té previst arribar als 130.000 usuaris en 18 mesos.
Sokjo és un banc virtual pels més petits. Es tracta d’una startup liderada per quatre dones i que permet als més petits de casa fer compres a establiments a través d’una polsera, estalviar diners i, fins i tot, fer campanyes de micromecenatge. Una app, doncs, que té per objectiu promoure l’emprenedoria i l’educació financera entre infants i adolescents. “Vam detectar la manca de formació entre els més petits. Els infants es pensen que els diners surten dels arbres, no tenen el coneixement del que costa guanyar diners i estalviar-los”, apunta Sònia Mestre COO de Sokjo.
A més de Mestre, aquesta startup creada a Barcelona ha estat creada i liderada per Elena Yorda, CEO, juntament amb Ester Pradell, User Designer i per Elena Pico, CTO. Un equip multidisciplinar i amb backgrounds que combinen les finances i el sector infantil.
Aquesta experiència els hi ha permès crear una alternativa a la banca tradicional, “més transparent i educacional per a infants d’entre 8 i 18 anys”. Una de les diferències amb els bancs és que l’app permet als infants conèixer en tot moment el saldo que tenen i, a més, poden fer pagaments als comerços a través d’una polsera i sense utilitzar diners en metàl·lic. “En una societat que s’enfoca cada vegada més al cashless, la generació més digital és l’única que fins ara no té accés al directe cashless”, explica Mestre.
Una de les claus de l’app és que els pares i mares poden controlar en tot moment l’ús que l’infant fa de Sokjo. L’adult és qui dona d’alta i vincula el seu compte al del nen o nena, pot veure com gasta els diners, pot programar una paga o enviar diners a l’instant. En aquest sentit, els pares també poden incentivar a l’estalvi i comprar la polsera per fer els pagaments.
Des del punt de vista de l’infant, l’app està formada per quatre àmbits diferents i representats virtualment per unes boles: els goals, on s’ubiquen els diners rep; el saving, per seguir l’estalvi; spend, per controlar les despeses que ha fet; i donate, l’espai que permet donar diners a una causa solidària concreta. “L’infant pot passar diners d’una guardiola a una altra. Les boles van creixent i decreixent en funció del que hi ha a dins. És una manera molt visual per veure l’estat dels comptes”, explica Mestre.
Acompanyar els infants a l’emprenedoria
Una de les peculiaritats de Sokjo és que els usuaris poden engegar els seus propis projectes emprenedors. Si els infants volen comprar-se alguna cosa poden iniciar un projecte de micromecenatge (crowdfunding) a través de l’aplicació i convidar als seus familiars a participar-hi a través d’un vídeo explicatiu de 30 segons. “Moltes famílies no saben què regalar als nens quan venen festes o pel seu aniversari. Amb el crowdfunding de Sokjo tota la família pot col·laborar per tal que el nen aconsegueixi el seu objectiu”, explica Elena Yorda.
130.000 usuaris en 18 mesos
Sokjo està en la darrera fase de desenvolupament. Durant la fase de proves de l’app, han comptat amb una base de dades de 8.500 usuaris sorgits d’un projecte educatiu previ i que ja l’han provada. “Les impressions són molt bones. Els nens estan molt contents de pagar amb una polsera i pels pares és una manera de tenir seguretat parental i un pas natural en l’ús de cashless”, diu Mestre. A més, també es considera com una eina idònia en termes que els usuaris “prenguin consciència del valor dels diners”, reconeix Yorda.
Aquest mes la startup està en procés d’obrir la seva primera ronda d’inversió amb l’objectiu de consolidar el seu llançament a Espanya durant els primers 18 mesos i arribar als 130.000 usuaris. En posteriors rondes de finançament, les expectatives de l’empresa són les d’aterrar a Sud-amèrica i als Estats Units.
Descobreix les 15 startups que haguessis conegut al 4YFN 2020 de la mà d ACCIÓ i els casos de les empreses Aimentia i Pervasive Technologies.