Casos d'empresa Marc Bassols, CEO de Viuho

Viuho neix per donar resposta a les situacions d’emergència quan no hi ha cobertura, gràcies a la comunicació via satèl·lit des de qualsevol lloc del món. El finançament del programa Startup Capital d'ACCIÓ ha estat clau: els ha donat l’última empenta per llançar el producte al mercat.
L’empresa gironina Viuho ultima la sortida al mercat del dispositiu Viuho GEO, ideat per democratitzar la connexió satèl·lit entre els navegants. “Viuho és un aparell que permet enviar via satèl·lit un missatge SOS amb la teva localització i informació mèdica”, explica Marc Bassols, CEO de l’empresa.
La innovació d’aquest dispositiu és que, connectat a un smartphone, “fa possible la comunicació bidireccional i l’enviament de missatges, com si es tractés del Whatsapp”. L’aposta per l’ús de la missatgeria de text enlloc de la veu, en aquest cas, és el que permet que Viuho tingui un cost més assequible que altres competidors.
El dispositiu té un botó que, només pressionant-lo, pot salvar la vida a l’usuari. “El sistema rep les possibles emergències i gestiona les alertes les 24 hores del dia, 7 dies a la setmana”, diu Bassols. Així, Viuho pot localitzar el navegant i posar-lo en contacte amb operadors que l’assistiran quan ho necessiti.
“Viuho està pensat per a qualsevol situació que requereix la seguretat de tenir cobertura en tot moment”
A tota vela
Per començar, l’empresa es focalitza sobretot en el sector nàutic, on la seguretat i la comunicació mentre s’és al mar són molt preuades. “La rebuda per part del sector ha estat excel·lent: els navegants veuen que és una tecnologia via satèl·lit molt beneficiosa, fàcil d’usar i assequible”.
De fet, la idea de l’equip emprenedor va sorgir durant les seves sortides per fer esquí de muntanya: “Ens vam plantejar què passava quan tenies un accident i com podies comunicar-te sense cobertura”. Tot i això, Bassols remarca que Viuho “està pensat per a qualsevol situació que requereix la seguretat de tenir cobertura en tot moment”.
“De tots els programes d’ajuda a l’emprenedor, Startup Capital és el que més s’adapta a les necessitats que té una empresa en creixement”
L’empenta per sortir al mercat
El llançament de Viuho es farà a través de més de 1.000 punts de venda a l’Estat espanyol i Portugal, però l’objectiu és arribar a tot el món: “Des del primer moment hem pensat en fer global Viuho, no hi ha limitacions de territori”, diu el CEO de l’empresa. Viuho també compta amb botiga online i el pròxim pas serà buscar distribuïdors internacionals per a Europa i els Estats Units.
Bassols explica que el programa Startup Capital “ha arribat just abans del moment de llançar el producte al mercat i ens ha permès acabar una part del seu desenvolupament”. El CEO afegeix que “de tots els programes d’ajuda a l’emprenedor, Startup Capital és el que més s’adapta a les necessitats que té una empresa en creixement”.
“El gran avantatge d’aquest programa és poder comptar amb una part de l’import des de l’inici, i no al revés”, diu Bassols. “Així pots destinar-lo a la partida que necessites, enlloc d’esperar uns mesos fins a rebre l’ingrés”. I és que els temps en una startup són fonamentals: “El ritme de treball és molt ràpid i necessites que t’arribi el finançament al moment clau per assegurar l’èxit de l’empresa”, conclou.