Eines de competitivitat
En aquesta guia es recullen aspectes metodològics i teòrics i per sobre de tot, experiències de casos d'èxit innovador extensius a tots els sectors i que són útils per demostrar que la innovació no precisa inversions necessàriament altes per contribuir al progrés responsable de l'excel·lència.
L'objectiu d'aquest guia és reflectir la importància de la productivitat a l'empresa per tal de fer front a la globalització permetent augmentar la productivitat als mercats internacionals.
Consolidació de la cultura d'innovació. La gestió responsable de la productivitat
Recull aspectes metodològics, teories i experiències de casos d'èxit innovador extensius a tots els sectors. L'objectiu bàsic és el de reflectir la importància de la productivitat a l'empresa i, en concret, en el sector de components per l'automoció, per tal de fer front a la globalització, permetent augmentar la seva competitivitat als mercats internacionals.
Explica les experiències de set empreses de qualitat, innovadores i productives que volien millorar i per això van dur a terme una prova pilot amb el CIDEM. Es tracta de Cromaresme, SL; Ficosa International, SA; Frenos Sauleda; Freudenberg Ibérica, SA; Inkator, SA; Klüber Lubrication GmbH Ibérica; Tecfisa.
També ofereix una al món de la qualitat i la productivitat amb la descripció de les diferents metodologies i tècniques aplicables, així com de conceptes molt utilitzats, com qualitat i productivitat. Recull opinions d’experts i estadístiques que reforcen les dades, metodologies i tècniques utilitzades, etc.
Ressalta dues característiques comunes: la utilització dels recursos i el coneixement de l'empresa, amb una cultura d'integració de metodologies, i que les empreses no acceptin els estàndards sectorials d'eficàcia i de qualitat sinó que vulguin innovar per millorar i progressar.
Considera que la innovació no precisa inversions necessàriament altes per a contribuir al progrés de l'excel·lència. Afirma que cal augmentar la productivitat per ser més competitius envers altres empreses ja siguin europees o a nivell mundial. Així poden ampliar la seva cartera de clients i diversificar-se.