Eines de competitivitat
L’objectiu d’aquesta publicació és proporcionar-te una metodologia perquè puguis dur a terme una de les feines més rellevants de qualsevol organització: elaborar el pla estratègic.

Elaboració de plans estratègics
Explica com dissenyar un pla estratègic a partir del treball desenvolupat en dues societats anònimes laborals pertanyents a GRUPCLADE, però de sectors diferents (industrial i mediambiental). La guia per elaborar el teu pla estratègic és aplicable a empreses (cooperatives o pimes) de qualsevol sector que tinguin en els seus principis bàsics la participació i la gestió compartida.
Per elaborar el pla estratègic van utilitzar una metodologia específica que tenia en compte el model societari i de gestió de les societats. Els trets diferencials de la metodologia emprada són els següents: ampliar la base de participació per a la realització del pla estratègic; implicar d'una manera activa els treballadors en la fase de desenvolupament: i consensuar les conclusions i les decisions preses a tots els nivells de l'empresa.
Explica que al ampliar la representació de l'empresa es garanteix que l'anàlisi no estigui fonamentada en una visió esbiaixada o parcial de la seva realitat. Senyala que amb una major implicació dels treballadors aquests visquin la gestació dels plans d'actuació com un repte propi.
La metodologia està estructurada en tres fases: la d’anàlisi, la de desenvolupament (proposta de línies estratègiques, definició de plans d’actuació, validació de línies i plans, etc.) i la de síntesi (revisió de l’abast i temporalitat dels plans d’actuació, dels objectius, etc.).
Ofereix nombrosos exemples ficticis però serveixen per entendre el procés d’elaboració d’un pla estratègic.