Presentacions i altres materials
Una tercera part del que ens gastem en un viatge turístic està dedicat a allò que mengem. El turisme gastronòmic es nodreix d'aquesta dada i va destinat a tot aquell públic que veu el consum de gastronomia local com a mitjà per a conèixer el territori i la cultura.

El turisme gastronòmic vol esdevenir una nova forma de viatjar relacionant la cuina amb la cultura del territori. En aquest sentit, França és un clar referent del sector. El Regne Unit i el Japó també han explorat aquest model i Catalunya té gran potencial per consolidar el seu propi turisme gastronòmic, especialment l’enoturisme o el turisme del vi.
La cuina es converteix en la màxima del viatge, ja que representa l’oportunitat de conèixer la realitat cultural de la regió i permet vincular el visitant amb els models de turisme tradicionals: monuments, museus o l’oci nocturn.
Per garantir el turisme gastronòmic de qualitat cal aspirar als estàndards d’autenticitat, el control de la producció i el consum, així com la vinculació amb el territori.
Idees Força
- El turisme gastronòmic vol convertir-se en una nova manera de viatjar, centrant-se en la cuina artesanal com a mitjà per conèixer la cultura local de la regió
- Darrera el turisme gastronòmic ve l’interès històric i cultural. El menjar local és una excusa per interessar-se per altres models de turisme tradicionals, com les visites culturals o l’oci
- El turisme i la gastronomia van lligats a la identificació amb un territori. Conèixer el menjar propi d’una zona ens ajuda a entendre els trets característics i la personalitat de la regió que visitem