• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

El sector del turisme als mercats emergents del Mediterrani: Israel, Síria i Jordània

Informes sectorials

A tota la zona de la Mediterrània el turisme te una importància cada vegada més alta, gràcies a la gran diversitat d'ofertes que ofereix al visitant.

Però cal no oblidar que el sector també es veu afectat per la inestabilitat política i la manca d'intermediaris en alguns camps, aspecte aquest últim que podria aprofitar l'economia catalana.

La Mediterrània atrau molts visitants per la diversitat d'atractius culturals i naturals, afavorits per l'hospitalitat de la gent i la competitivitat en preus. Però el sector encara no està molt desenvolupat. L'empresa catalana podria aprofitar la falta d'agències de viatges o el baix nivell de l'hoteleria per introduir-se en el sector.

Cal tenir en compte una sèrie de canvis que s'estan produint a la zona. Les millores del servei i les instal•lacions, el creixement del turisme alternatiu, la democratització de productes com els creuers o la presència d'Internet que apropen molts viatgers a aquests destins.

A Israel la situació geopolítica afecta al sector turístic, però la importància del turisme religiós sumat a la gran diversitat que ofereix (arqueologia, parcs naturals), fa que el sector sigui una aposta cada vegada més ferma del govern i dels empresaris.

A Síria, el turisme religiós i històric tenen un  gran potencial, però la falta de infraestructures no deixa que el sector creixi. El Govern està treballant per revertir la situació i atraure les inversions estrangeres.

A Jordània com a Israel, el context geopolític afecta al turisme. El Govern jordà i ara també els inversor estrangers aposten al desenvolupament turístic ja que el país ofereix destins de tot tipus: cultural, religiós, natural o terapèutic, un dels més importants del país.