ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

El turisme gastronòmic per a promocionar la cultura local

Presentacions i altres materials

Una tercera part del que ens gastem en un viatge turístic està dedicat a allò que mengem. El turisme gastronòmic es nodreix d'aquesta dada i va destinat a tot aquell públic que veu el consum de gastronomia local com a mitjà per a conèixer el territori i la cultura.
El turisme gastronòmic per a promocionar la cultura local

El turisme gastronòmic vol esdevenir una nova forma de viatjar relacionant la cuina amb la cultura del territori. En aquest sentit, França és un clar referent del sector. El Regne Unit i el Japó també han explorat aquest model i Catalunya té gran potencial per consolidar el seu propi turisme gastronòmic, especialment l’enoturisme o el turisme del vi.

La cuina es converteix en la màxima del viatge, ja que representa l’oportunitat de conèixer la realitat cultural de la regió i permet vincular el visitant amb els models de turisme tradicionals: monuments, museus o l’oci nocturn.

Per garantir el turisme gastronòmic de qualitat cal aspirar als estàndards d’autenticitat, el control de la producció i el consum, així com la vinculació amb el territori.

Idees Força

  • El turisme gastronòmic vol convertir-se en una nova manera de viatjar, centrant-se en la cuina artesanal com a mitjà per conèixer la cultura local de la regió.
  • Darrera el turisme gastronòmic ve l’interès històric i cultural. El menjar local és una excusa per interessar-se per altres models de turisme tradicionals, com les visites culturals o l’oci.
  • El turisme i la gastronomia van lligats a la identificació amb un territori. Conèixer el menjar propi d’una zona ens ajuda a entendre els trets característics i la personalitat de la regió que visitem.

Presentacions