Idees d'experts Jordi Santacana
Jordi Santacana, CEO de BCN Drone Center, explica en aquesta entrevista com han desenvolupat tecnologia pròpia i aplicacions punteres per a drons, com ha estat la llarga trajectòria de l'empresa en un sector que ha esclatat fa poc, i quin és el seu mètode d'innovació.
- Com innova CATUAV?
D’una manera molt natural. Veure la nostra tecnologia en acció, treballant en el món real, és la principal font d’inspiració per innovar. Jo sóc patidor de mena i sempre dic que innovo per patir menys - Sol o acompanyat?
La innovació de CATUAV es fa amb l’equip propi de l’empresa, d’una manera força autònoma - Què és imprescindible per innovar?
Un temps limitat: un calendari concret improrrogable - Un èxit?
Ser centre de referència per a la incubadora de l’Agència Espacial Europea - Un fracàs?
Des de fa un temps es ven el fracàs com una cosa positiva i fins i tot necessària, i a l’empresa no compartim gens aquesta idea. Fracassar és terrible per una empresa petita i amb un fràgil suport financer. Si hem triomfat potser és perquè sabíem que de cap manera ens podíem permetre cap fracàs. Crec que és bo començar a explicar les coses com són i deixar-nos de conceptes que provenen de les escoles de negocis i no pas de les empreses, que per força hem de mantenir el sentit comú - Una innovació pel futur?
Tenim molt interès en fer volar els nostres drons en les capes més altes de l’atmosfera per convertir-los en pseudo-satèl·lits. Fa temps que hi treballem i ens faria molta il·lusió comercialitzar serveis basats en aquesta nova tecnologia - Un consell per als que volen innovar?
Que tinguin curiositat per sectors molt diferents del seu, que explorin lluny del seu dia a dia
Idees Força
Fundada el 2003, l’empresa catalana CATUAV va desenvolupar tecnologia pròpia en l’àmbit dels drons amb el suport del programa de Nuclis d’ACCIÓ, que impulsa els projectes de R+D.
CATUAV es caracteritza per una trajectòria llarga, de més de 16 anys, i pel desenvolupament d’aplicacions punteres tecnològicament en sectors com l’urbanisme, l’agricultura de precisió, l’arquitectura o el medi ambient.
La innovació té un mètode intuïtiu: l’empresa escolta les necessitats dels clients, que són les que acabaran dirigint les innovacions que s’implementen.