• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Fer negocis amb Mèxic

Idees d'experts   Gabriela Gándara

Mèxic està acostumat a la presència d'empreses transnacionals, i està acostumat a col·laborar amb empreses catalanes i espanyoles.

Gabriela Gándara, directora d'ACCIÓ a Mèxic, repassa les oportunitats d'una economia mexicana estable econòmicament i ordenada fiscalment, i ofereix alguns consells per fer-hi negoci amb èxit.

06/03/2013

Idees Força

Les empreses catalanes i espanyoles tenen una bona imatge a Mèxic, i això afavoreix el negoci.

Hi ha confiança en el país, les empreses s'hi instal·len.

Mèxic té grans empreses exportadores que arrosseguen i creen cultura competitiva.

Els tractats de lliure comerç que té signats Mèxic són positius per a les empreses que volen instal·lar-s'hi.

Mèxic importa principalment béns de capital, maquinària i manufactura, i ofereix oportunitats interessants per a les empreses catalanes. El sector serveis també està a l'alça.

L'automoció es revitalitzarà, i el sector TIC i les enginyeries també aniran a l'alça.

En la dicotomia entre Mèxic i Brasil, Mèxic compta amb una pitjor imatge però s'està començant a revertir i ofereix millors perspectives que Brasil.

Mèxic té una forta influència dels EUA i exigeix uns estàndards de qualitat alts.

Cal evitar caure al joc de la corrupció i escollir bé els assessors.

Cal entendre que hi ha diferències socials i culturals, i adequar-se als diferents sistemes de producció.

És difícil obtenir resultats ràpids. Cal tenir paciència. L'experiència és que pràcticament tot s'acaba venent a Mèxic, amb temps, constància i bon preu. Requereix molta tasca de venda.

Pàgines relacionades