Idees d'experts Montserrat García, Albert Cadena, Toni Mayorgas
Glifing, Guestmate i DigaliX Solutions són tres exemples d'empreses digitalitzades i que estan totalment immerses en el comerç internacional. Totes elles han participat a la Setmana de la Internacionalització
Tres idees per internacionalitzar virtualment la teva empresa
“Les empreses que han obert mercat a l’exterior i que s’han digitalitzat han tingut moltes més facilitats per adaptar-se als efectes de la Covid-19 i a les situacions de cada país”, assenyala Anna Peña, consultora d’assessorament internacional d’ACCIÓ, en el marc de la taula rodona ‘La digitalització trenca fronteres’ de la Setmana de la Internacionalització.
Les disrupcions provocades pel coronavirus han reafirmat la necessitat d’una transformació digital per canviar la manera de fer negocis i adaptar-se a l’economia actual, basada en la tecnologia. Segons dades d’ACCIÓ, un 35% d’empreses catalanes han apostat pel canal online arran de la crisi de la Covid-19 i els àmbits on més han invertit han estat en el màrqueting digital (54%), l’e-commerce (35%) i en la implantació del teletreball (92%).
Així, en un món immers en la virtualitat on els dispositius cada vegada són més accessibles, les marques estan optant per la digitalització amb l’objectiu de creuar fronteres i obrir-se al comerç internacional. És per aquest motiu que, per aconseguir-ho, s’han de tenir en compte tres aspectes molt rellevants amb les empreses Glifing, Guestmate i DigaliX Solutions.
1. Tingues en compte l’idioma
La llengua és un element clau que s’ha de controlar per determinar fins on ens volem expandir. “Nosaltres vam començar amb la plataforma en català perquè fèiem un producte per a gent d’aquí; després vam introduir el castellà, que ja abasta el mercat llatinoamericà, i ara hem incorporat l’anglès”, explica Montserrat García, CEO i fundadora de Glifing, l’empresa que ha creat un mètode per millorar la velocitat i la comprensió lectora dels infants mitjançant els videojocs.
En la mateixa línia, el CEO i confundadaor de Guestmate, Albert Cadena, explica que la seva solució per digitalitzar processos a hotels i apartaments està disponible en 14 idiomes diferents, “fet que ens ha facilitat la rebuda de comandes des de molts llocs del món”.
2. Busca aliances
Per tenir èxit en la internacionalització cal oferir un suport amb el producte o servei que es llança al mercat per tal que els clients se sentin segurs. Cadena indica que molts consumidors tenen la “preocupació” per saber si rebran alguna ajuda o no quan ho necessitin. Per això és important buscar aliances o partnerships amb empreses locals que actuïn com a resellers o distribuïdors.
En aquest sentit, el titular i “pare” de l’empresa especialitzada en productes i serveis audiovisuals DigaliX Solutions, Toni Mayorgas, precisa que “una producció local per a un món global significa haver d’establir aliances per impulsar i fer més efectiva la postvenda”.
3. Coneix els costos
La venda online normalment va lligada amb l’enviament i exportació d’un producte a un país concret. Per tant, no es poden ignorar els costos indirectes que sorgeixen a causa dels aranzels o de la logística que comporta desplaçar un determinat material.
L’encariment de les matèries primeres i la falta de subministrament que hi ha actualment ha provocat que aquests terminis de lliurament “es vegin alterats” i que, per tant, les despeses també siguin majors, subratlla Mayorgas.