Idees d'experts Luis Martin Cabiedes
Luís Martín Cabiedes, inversor en empreses com Blablacar, Privalia, Olé o Trovit, fa un discurs provocador per desmitificar algunes idees romàntiques de l'emprenedoria i per posar sentit comú a l'hora d'engegar una start-up.
Recomana als emprenedors centrar-se a buscar clients i no obrir la porta als inversors abans d'esgotar la resta d'opcions.
Idees Força
No hi ha cap tret que caracteritzi un emprenedor d’èxit. S’ha de desmitificar la figura de l’emprenedor. Ser emprenedor és construir un negoci, crear valor i fer créixer un projecte.
A l’inversor no li agraden les empreses que necessiten inversors per sobreviure, sinó aquelles que vulguin capital per seguir creixent.
Perquè un projecte sigui interessant per un inversor ha de ser invertible i per tant ha de ser escalable i tenir una clara estratègia de sortida.
La clau de l’estratègia d’inversió és la diversificació: de cada 10 projectes en què s’inverteix, 2 generen retorn per a l’inversor, 4 sobreviuen indefinidament i 4 fracassen.
Millor dedicar esforços a buscar clients, que no inversors. Quan més tard vagis a buscar inversors, millor.
Quan planifiques una ronda d’inversió, és important fer-ho amb temps, avantatge i intel·ligència. S’ha de mantenir el contacte amb inversors abans de que els necessitis.
El pacte de socis regula qui controla la companyia, independentment de qui tingui la majoria d’accions.
La llei universal dels negocis és: CAC < LTV (Costumer Adquisition Cost < Life Time Value). És a dir, tens un negoci quan el client genera més diners del que costa adquirir-lo.