ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Per què hem de diversificar els proveïdors de la nostra empresa?

Idees d'experts   Cristina Serradell i Sandra Font (ACCIÓ)

La pandèmia o la guerra a Ucraïna provoquen canvis en la cadena de subministrament i en el transport. Descobreix els motius per diversificar proveïdors, locals o internacionals, i com la Finestreta d’aprovisionament i logística et pot ajudar.

20/04/2022

Tenir una estratègia a mig termini de diversificació de proveïdors permet a les empreses ser més resilients i garanteix l’abastiment de productes i primeres matèries. Cristina Serradell, directora de la Unitat de negoci internacional d’ACCIÓ, ens dona alguns motius per fer aquesta diversificació. "Treballar amb diversos proveïdors ens permet disminuir riscos i redueix dràsticament les probabilitats de quedar-nos sense els productes necessaris", apunta.

"A més, disposar d’un ventall de proveïdors més propers i d’altres de més llunyans redueix el risc de patir retards en l’abastiment i a l’augmentar la competència, les empreses poden reduir costos i aconseguir un preu millor", reconeix.

Les disrupcions causades per la pandèmia o el conflicte a Ucraïna estan fent replantejar l’estratègia d’aprovisionament de les empreses. Sandra Font, líder d'equip de l'Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització, explica ens que la Finestreta d’aprovisionament i logística "pot ajudar a les a empreses a trobar nous proveïdors, locals o internacionals, a resoldre consultes logístiques i a dissenyar un pla logístic individualitzat".