Idees d'experts Jaume Argerich
Quines són les fases d'un procés d'inversió? Quines d'aquestes són les més crítiques? On s'ha de centrar un emprenedor per tenir èxit en la recerca d'inversors privats? Jaume Argerich, economista i MBA d'IESE, aporta les claus necessàries per comprendre aquest procés.
Una bona capacitat de presentació és fonamental, així com adaptar el tipus de comunicació a cada fase.
Idees Força
Un procés d’inversió dura de mitjana uns 5,5 mesos.
Durant aquest procés, és aconsellable fixar reunions periòdiques per ajustar expectatives.
Es tracta d’un procés amb una taxa d’èxit baixa (<10%).
Cal adaptar el tipus de comunicació a cada etapa del procés. En la primera fase, la presentació és el més important. Posteriorment, l’oportunitat de negoci i l’equip seran els punts més valorats per l’inversor.
En el primer contacte, el pitch ha de ser clar, estructurat i “que enganxi”.
És important tenir clara l'estratègia de comunicació post-inversió, per alinear proactivament expectatives entre les parts.
L’objectiu final de l’inversor és desinvertir amb èxit.