ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

El mapa d'innovació a Colòmbia

Idees d'experts   Frederic Subirats

Frederic Subirats, director de l'Oficina d'ACCIÓ a Bogotà, va presentar les oportunitats tecnològiques i d'innovació a Colòmbia. Va explicar que la reducció de la inseguretat i la situació política més estable han afavorit el creixement del país en els darrers anys i li ha permès situar-se com la quarta economia llatinoamericana.

No obstant, el mercat colombià demanda tecnologia i ofereix oportunitats per a aquelles empreses o centre tecnològics catalans que vulguin vendre capacitats tecnològiques en aquest mercat emergent.

20/12/2015

Idees Força

  • La previsió del PIB colombià per al 2016 és del 2,4%
  • El PIB per càpita s’ha duplicat en els darrers 15 anys, millorant el poder adquisitiu de la població
  • És el tercer país més poblat de Llatinoamèrica
  • És un hub per accedir a la regió Andina, el Carib i l’Aliança del Pacífic
  • Colòmbia es posiciona al podi dels països per fer negocis a la regió
  • La productivitat laboral del país presenta índexs inferiors a la resta d’Amèrica Llatina
  • Colòmbia està molt lluny dels països de referència amb majors nivells d'intensitat tecnològica
  • Hi ha hagut una baixa inversió històrica en activitats de ciència, tecnologia i innovació
  • El percentatge d'empreses innovadores ha decaigut de manera significativa en els últims anys
  • El mercat colombià necessita introduir tecnologia per ser competitiva

Perfil digital

Pàgines relacionades