Idees d'experts Xavi Ferré
Nodoambar és una start-up de l'acceleradora del Vallès, que dóna solucions a la gestió diària de la PIME a través d'una plataforma a internet, modular, escalable i adaptable sectorialment.
Gràcies al seu nou producte, un nou CRM en el sector de l'energia, han aconseguit un client de tals magnituds com ho és Gas Natural.
Xavi Ferré a les oficines de Nodo Ambar
Sou l'enveja de moltes start-ups: teniu de client a Gas Natural!
Per ser més exactes, el nostre client és l'empresa que fa els switching (canvis de contractes entre companyies subministradores) de Gas Natural. Un cas d'èxit claríssim, n'estem molt contents!
Per què un cas d'èxit claríssim?
Han aconseguit reduir un 25% la seva gestió administrativa, gràcies a l'automatització dels cobraments i els pagaments de liquidacions als comercials. D'altra banda, han augmentat un 15% la productivitat de seu equip comercial i això els ha permès fer créixer l'estructura comercial amb el mateix personal al departament d'administració.
I com ho aconseguiu, això?
Identifiquem una problemàtica, o diverses, d'un sector concret i donem les solucions a través de la nostra eina de gestió (un ERP-CRM). Tenim un CRM especialitzat per sector. I, tot això, sense inversions en equips ni en llicències, els nostres clients ens paguen per ús, en funció de les seves necessitats.
"A través de la nostra eina de gestió, un ERP-CRM, donem solucions a problemàtiques identificades"
Per a què vau brindar (en l'aspecte professional), en donar la benvinguda al 2015?
A banda de molta salut a tot l'equip, també ho vam fer per millorar el nostre màrqueting digital i crear un departament comercial. Ah! I també per identificar un mercat interessant per començar la nostra aventura a l'exterior.
Preparats per incorporar personal a la plantilla, doncs?
Al gener s'incorporen dues persones. Ja en serem 11. Això comença a fer respecte!
Costa més prendre decisions, ara?
Es pot dir que ara les decisions que prens tenen més repercussions. Àlex Navarro (tutor del programa Start-up Catalonia) ens ha estat útil per a moltes coses, però sobretot per perdre les "ànsies" d'haver de facturar. Ens ha ensenyat a dir "NO". Un client no s'ha d'aconseguir a qualsevol preu, això ens havia fet perdre molta energia fins ara.
De què us ha servit passar per l'acceleradora?
Per identificar bé cap a on volem anar. És un abans i un després per a Nodo Ambar.
Què has aconseguit aquest 2014?
Hem desenvolupat un producte nou (un CRM) en un temps rècord, en un nou sector (l'energètic). I, a sobre, hem aconseguit el primer client, tot un senyor client (Gas Natural)! (Riu).
I el futur, com l'enfoques?
Serà genial si continuem sabent detectar els problemes dels nostres clients i donar-los solucions, amb eines de gestió o amb nous productes que se'ns acudeixin. Espero, sobretot, que seguim adaptant-nos a les necessitats i no tenir por als canvis. La clau rau a no perdre ni la il·lusió ni la implicació de l'equip, que serà més gran, però hem de garantir mantenir aquest esperit que ens ha permès créixer, durant aquests tres anys, d'una manera consolidada.