Idees d'experts Francesc Candel
MyCVBook, és una start-up de l'Acceleradora del Maresme que es defineix com el Foursquare de les oportunitats de treball. Consisteix en una solució integral per a l'atracció i gestió de candidats de les empreses.
Sou un exemple d'empresa que neix a causa de la crisi?
És evident que és en època de crisi quan hi ha més demanda de feina. I ha estat “gràcies” a aquesta crisi econòmica que hem trobat aquesta oportunitat que ha acabat agafant forma i que l'hem batejat com a MyCVBook.
MyCVBook vol plantejar una nova manera de contractar persones?
No ben bé. Nosaltres oferim la possibilitat que una persona tingui tota la seva informació professional en un únic lloc i també li oferim la possibilitat que estigui en contacte amb el mercat laboral. El que oferim a canvi a les empreses és que posin en valor el concepte d'employer branding. Cada vegada són més els rànquings d'empreses on millor es treballa o a on es cuida més els treballadors.
És típic trobar-se amb un CV que després no reflecteix la realitat...
Però no sempre inflen els currículums. Moltes vegades els desinflen per trobar feines poc “glamuroses”. Tanmateix, nosaltres treballem molt el perfil: permet al candidat seleccionar tota la informació d'Internet que genera, li permet crear-se la seva pròpia imatge de marca que el defineix millor i l'ajuda a mostrar les seves habilitats i fortaleses com a candidat.
"Crear per contribuir a millorar les coses; crear per seguir creant, emprendre per continuar emprenent."
Rebeu molts currículums. Si poguessis contractar a qui volguessis com a membre del teu equip, a qui fitxaries i per què?
Buscaria el millor comercial possible. Amb MyCVBook és possible identificar-los més fàcilment perquè els pots veure a través d’un vídeo-presentació!
Per la teva resposta entenc que ara esteu treballant en l'àmbit de la comercialització, és així?
Bona deducció. Hem estat sempre massa centrats en el producte. Primera lliçó com a emprenedor: menys producte, molt menys producte i més focus a la venda! Sembla una obvietat, oi? Doncs aquest és un “mal” bastant generalitzat entre els emprenedors amb qui em relaciono. Encara hem d'aconseguir transmetre molt clarament allò que fem i com ho fem clarament millor que les alternatives actuals!
Si MyCVBook fos una cançó o una melodia musical, quina seria? Per què?
Hi ha una cançó de El Canto del Loco, "Puede ser", on a la tornada hi ha quatre frases que representen molt clarament, des del meu punt de vista, l'etapa d'una empresa o més aviat les sensacions que provoca: "Voy haciendo mis planes, voy sabiendo quien soy; voy buscando mi parte, voy logrando el control".
Ben trobat. Transmet, però, un interrogant sobre el futur.
En gran part és la gràcia de ser emprenedor: crear per contribuir a millorar les coses; crear per seguir creant, emprendre per continuar emprenent. Hi ha una gran dosi de lluita, superació, risc i esforç aquí darrere. I si vols sobreviure has d'adaptar-te, no? De mica en mica aniràs aconseguint el control que diu la cançó.
Em sabries donar dos consells per vendre millor?
Sigues persistent i busca guanyar-te la confiança, no pas “lluir”.
Què t'agradaria que diguessin de MyCVBook els seus clients d'aquí a cinc anys?
Que parlessin de MyCVBook al 2019 seria fantàstic! Voldria dir que encara existiríem! (Riu). Espero que diguin que som el Foursquare del mercat laboral! (el projecte que estan treballant ara). També m'agradaria molt que diguessin: “mira! Això ho vaig proposar jo com una millora i aquí està!”. M'encantaria que els usuaris proposessin millores perquè segur que n'acabaríem incorporant moltes.