Idees d'experts Joost Van Nispen
El client ha canviat. Ha passat de ser subjecte passiu a convertir-se en cocreador de la marca. Esdevé pròxim, participatiu, demana immediatesa, transparència i honestedat. La seva experiència serà l'eix primordial sobre el que girarà aquest nou màrqueting. La venda, el màrqueting i la comunicació tornen a ser directes, relacionals i personalitzats.
Idees Força
"El vell màrqueting" ja no serveix perquè els clients ja no són com eren. Ara estan més connectats, estan sempre localitzables i en constant moviment. A més, volen participar i dialogar amb altres clients, convertir-se en cocreadors de la marca. Exigeixen ofertes a la seva mida i respostes immediates. Reclamen transparència i honestedat. En definitiva, ja no volen el 'cafè per a tots'".
"La nova publicitat ja no serà publicitat, sinó màrqueting relacional. Ha d'integrar-se en la vida de la gent i tenir en compte el client, dialogar-hi perquè el missatge li arribi a l'ànima. El primer pas, per tant, és facilitar l'apoderament (empowerment) de l'usuari, però això és el més difícil i pocs ho estan aconseguint en aquests moments".
"Cada cop hi ha menys pure players". "La integració de mitjans i canals aconsegueix efectes de sinergia superiors als possibles efectes de canibalisme".
Les xarxes socials tenen un paper cada cop més important. "Els nous líders d'opinió formen part de la vostra xarxa de contactes". "Les experiències són l'eix del nou màrqueting". Anem cap a una personalització massiva (mass customization) dels productes.
"El màrqueting, la comunicació i la venda tornen a ser directes, relacionals i participatius. Un dia, la fabricació també ho tornarà a ser. De fet, ja s'està experimentant amb la creació individual de productes a distància".