Idees d'experts Guillem Ricarte
Com ha afectat la crisi als valors i a les actituds dels consumidors d'arreu del món? Quines diferències hi ha per països? Guillem Ricarte, director general de Creafutur, presenta els resultats d'aquest estudi que analitza la situació dels consumidors a diversos mercats principals de l'escena mundial.
Idees Força
Les actituds i els valors del consumidor han evolucionat i continuen fent-ho a gran velocitat. Res no serà com abans.
Podem dividir en 3 mons pel tipus de consumidor i les empreses que hi són presents.
- El món groc fa referència a països com el Brasil, Xile o la Xina; on hi ha un consumidor enlluernat. El consum és el marcador de la identitat social, gran rellevància de les marques i materialisme imperant.
- El món vermell es refereix a un consumidor frustrat de països com Espanya, els Estats Units o França. Arran de la crisi el consumidor es rebel·la, perd la confiança en les grans empreses i es fa evident que no es pot mantenir aquest ritme de consum.
- El món blau, el desitjable, indica el consumidor ciutadà de països com Alemanya o Suècia. El consumidor és un ciutadà amb valors que les empreses han de tenir en compte per oferir els seus productes en un món on el consum és necessari però no bàsic.