Idees d'experts Valentí Acconcia
El crowdfunding o micromecenatge modern és el finançament col·lectiu de projectes a través de la xarxa, i avui dia, amb gairebé mil empreses registrades, s'ha convertit en una clara alternativa als models tradicionals per finançar tot tipus de projectes, des de culturals fins a projectes de creixement empresarial.
En què es diferencien els cinc tipus de micromecenatge? Què entenem per presumers? En què consisteix la regla del 30-90-100 per a l'èxit de les campanyes de recaptació? L'assessor expert, Valentí Acconcia, posa els punts sobre les is sobre el concepte de crowdfunding i ens situa en un món on tots i cadascun de nosaltres podem ser potencials financers de qualsevol idea. Conclou amb sis dels factors a tenir més en compte per dur a terme una bona campanya de finançament, extrets del seu propi llibre 'Les 20 regles d'or del Crowdfunding'.
Idees Força
- Hi ha cinc tipus de crowdfunding: de recompensa, d'inversió, de préstec (crowdlending), de donació, i el crowdfunding de donació per recompensa.
- Una mentalitat emprenedora, estratègica i generadora de confiança és clau per a l'èxit de qualsevol campanya de crowdfunding.
- Com menys vulguem recaptar, més podrem recaptar: cal ajustar-se a la necessitat real perquè fucioni millor la nostra campanya.
- Regla 30-90-100: si recapatem el 30 % en 7 dies, hi ha el 90 % de probabilitat d'arribar al 100 %.
- Regla del poder del 100: quan s'arriba al 100 % de l'objectiu, la campanya té més capacitat de recaptar.
- Regla de les 4C: la idea de comunitat i col·laboració, tenir presents els costos i la bona comunicació són quatre factors crítics d'èxit.
- Regla de la U: una campanya recapta més al principi i al final que durant les setmanes del mig.
- Regla 1-3: entre l'1 i el 3 % de les visites que tingui una campanya es transformen en mecenes.
- Coolest, una nevera plena de gadgets innovadors, és el cas d'èxit de més envergadura mundial en l'actualitat, amb més de 13 milions de dòlars recaptats.