Idees d'experts Pere Estruch
En aquests moments, en els que la pitjor fase de la crisi financera ha passat, la millor forma de aconseguir finançament és generar confiança en el banc, amb una negociació transparent i directe.
Idees Força
Després d'uns anys en què ha estat relativament fàcil accedir a un crèdit, les empreses es troben que en la situació econòmica actual han de negociar amb les entitats financeres. El banc analitza la realitat de cada empresa per oferir-li una solució personalitzada i valora no només el projecte per ell mateix sinó també les persones que el presenten.
La millor estratègia en aquests moments és la transparència, tant pel que fa al projecte, com pel que fa a les dades o la comunicació amb el banc. En aquest sentit, cal recuperar el tracte personal i la comunicació continuada amb l'entitat bancària.
Aconseguir liquiditat encara serà complicat durant el 2010. Tot i amb això, cal ser optimista. És probable que a mitjan del 2010 es rellanci el consum. A més, moltes empreses ja han vist la pitjor cara de la crisi i ja només poden esperar un cert creixement.