Idees d'experts Carles Revilla
L'evolució d'Internet ha provocat un canvi en els hàbits de consum, les relacions personals cada vegada es vehiculen més a través de la tecnologia i la quantitat d'informació disponible ha crescut de forma exponencial.
Aquests canvis han arribat a sectors tradicionals, van més enllà del màrqueting i afecten l'empesa en aspectes com els recursos humans, l'R+D, l'atenció al client o el finançament, entre d'altres. En coneixerem diversos exemples pràctics.
Idees Força
Internet ha provocat un canvi estructural en alguns sectors tradicionals com el cinema, la música, els viatges, etc. que en l'actualitat no es poden concebre sense Internet.
Pel que fa a l'impacte de les xarxes socials al màrqueting, passem de missatges verticals i massius a un màrqueting més horitzonal i personal, preocupat en què pots ajudar el client.
Internet pot ajudar a altres departaments de l'empresa com ara en recursos humans, a la recerca de treballadors; en R+D ja que et permet preguntar idees directament als teus clients; en atenció al client perquè et permet atendre les peticions dels teus usuaris a través, per exemple, de Twitter; també altres àrees com finançament i producció es poden beneficiar de les eines digitals.