Presentacions i altres materials
Com poden les empreses aprofitar les xarxes socials millorar la incorporació de talent? Com podem els professionals crear i gestionar una marca professional a Internet?
Enric Jové, expert en negocis digitals, ens dóna les pautes per treure tot el rendiment professional d'aquestes noves eines.
La velocitat d'Internet: Hem passat massa ràpid de l'e-branding i l'e-recruitment al social branding i social recruitment. Tant empreses com professionals estem aprofitant una petita part del potencial actual de la gestió de recursos humans 2.0.
Una realitat amb futur: És difícil saber si unes xarxes o altres sobreviuran en el temps, però el que és evident és que les xarxes socials han arribat per quedar-se i cal aprofitar-les.
Més eficiència: Des del punt de vista empresarial, les xarxes socials permeten abaratir costos i reduir el temps dels processos de selecció. També els possibilita augmentar l'abast geogràfic o temàtic dels candidats que cerca, o contrastar i aprofondir en la informació aportada.
Desenvolupar una marca personal: A Internet és important gestionar el nostre perfil professional com es gestiona una marca. Entre la multitud a un clic de distància de les empreses, l'estratègia i la diferenciació són fonamentals. És important ser visible, elaborar una proposta de valor única i diferenciada, i actuar amb transparència, consistència i constància.
El CV no ha mort, s'ha transformat: El CV com a tal seguirà sent una eina important per simplificar la presa de contacte entre candidat i empresa, però Internet dóna noves possibilitats i permet demostrar, mitjançant les xarxes socials, valors com la proactivitat o l'actuació en xarxa. A més, el format multimèdia cada cop més usat en altres àmbits més personals agafarà rellevància en benefici de la diferenciació i claredat de les propostes de valor dels candidats.