Casos d'empresa Jordi Torres, export & màrqueting manager
Traktech, dedicada a la fabricació de maquinària industrial, va rebre els Cupons a la internacionalització d'ACCIÓ, un ajut que li va permetre fer els primers passos cap a l'exportació a través de la contractació d'un export manager extern.
L’empresa catalana Traktech ja ha fet els seus primers passos per consolidar-se com una empresa exportadora i amb mirada internacional. Sorgida l’any 2009 i amb seu a Terrassa, l’empresa es dedica al disseny i la fabricació de maquinària industrial per a línies d’envasat com són els transportadors, els posicionadors i els netejadors d’envasos buits per a sectors com l’alimentació, les begudes, el químic o el cosmètic.
Traktech va ser una de les empreses que l’any passat va obtenir els Cupons a la internacionalització d’ACCIÓ, a través de l’entitat proveïdora Plametall. Aquest suport els va permetre subcontractar els serveis d’un export manager extern amb l’objectiu de crear l’estratègia de vendes a l’exterior. “L’empresa començava a fer els seus primers passos en l’exportació i li calia aquesta figura per començar a definir mercats, objectius, fer els primers contactes o visitar fires del sector”, apunta Jordi Torres, Export i Màrqueting Manager de la companyia.
La feina de l’export manager els hi va aportar el coneixement de mercats on l’empresa no hi tenia presència ni contactes comercials. “Com tota empresa que comença a exportar, primer ha de començar per països propers on qualsevol acció pugui ser efectiva”, explica Torres. En aquest sentit, els Cupons els hi va permetre acostar-se a mercats com Alemanya, Àustria, Dinamarca i Anglaterra. De fet, a partir d’aquest coneixement, Traktech ja ha fet les primeres vendes al Regne Unit a través d’acords de col·laboració amb nous distribuïdors, i ha participat en fires del sector que abans havien visitat.
L’increment de l’activitat exportadora els ha permès incorporar la figura d’un export manager intern -el mateix Torres-. D’aquesta manera les expectatives de futur de Traktech són les de seguir internacionalitzar-se i obrir nous mercats al món. “Tenim unes expectatives de creixement importants de cara a l’exportació, que ha de ser el motor que permeti a l’empresa doblar la xifra de facturació a curt termini”, destaca Torres. De cara a la propera edició dels Cupons a la internacionalització l’empresa té la intenció de fer un pla de promoció internacional als Estats Units, un dels serveis disponibles d’aquests ajuts.
“El Cupons a la internacionalització són una eina senzilla i versàtil”
Traktech va obtenir els Cupons a través de Plametall, el braç de promoció internacional del Centre Metal·lúrgic, Cecot i la Unió Patronal Metal·lúrgica. El seu director de promoció, Josep Maria Campanera ho té clar: “Els Cupons són una eina molt ben valorada per a les petites i mitjanes empreses per accedir als serveis d’internacionalització d’una manera estructurada i de la mà de professionals que normalment no hi poden accedir. Són senzills i versàtils i permeten adaptar-se a les diferents fases en què es troben les empreses”.
Campanera valora positivament la tasca feta amb Traktech. “L’empresa ha tingut molt clar que necessitava l’ajut de professionals externs per fer una feina que no podia fer amb personal propi, ja que les xifres d’exportació encara no ho permeten”. En aquest sentit, Jordi Torres destaca que els Cupons els hi han donat eines que no tenien a l’abast, una ajuda que els hi ha permès accedir a mercats “que d’altra manera hagués estat molt costós tant a nivell de temps com de recursos”.