ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Trobar un nínxol de mercat nou pel sector de la moto

Casos d'empresa   BeOn Automotive

BeOn Automotive va dissenyar un kit per convertir motos de cros en un vehicle de carretera i es van trobar amb un nínxol de mercat a explotar gràcies al suport de les grans marques i de les institucions, que ja s'han compromès a organitzar carreres.
El pilot Aleix Espargaró amb un dels prototips dissenyat pel grup BeOn Automotive

El pilot Aleix Espargaró amb un dels prototips dissenyat pel grup BeOn Automotive

Tot i que la idea original era desenvolupar projectes d'ingenyeria, BeOn Automotive es va decantar per dissenyar un kit per convertir motos de cros en un vehicle de carretera, un producte assequible per als aficionats al motorisme, emulant els grans campions GP. La iniciativa va estar molt ben rebuda per les grans marques, que van veure una nova sortida comercial per als seus models. A més, l'empresa s'ha trobat amb un nínxol de mercat en què no hi ha competència.

L'enginyeria ha rebut un important suport institucional, al marge de la federació catalana de motociclisme, que ja s'ha compromès a organitzar tres carreres de categoria 450 cc. Ha entrat a formar part del clúster de la motocicleta que ha organitzat la Generalitat per redinamitzar el sector.

Ja han començat a exportar a Itàlia i preveuen un mercat global. També volen desenvolupar el disseny d'un vehicle complet.