Entitat ACCIÓ - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa
TipusAjut
Estat En termini
Data de finalització 22/09/2025
Empreses
Ajuts per regular la concessió de subvencions a plans d’actuació dels agents de suport a la internacionalització, que duguin a terme plans d’acció de suport a la internacionalització de les empreses catalanes i que persegueixin algun dels objectius següents:
- Augmentar la base exportadora, incrementant el nombre d’empreses que s’inicien a l’exportació amb vocació de regularitat i també diversificant els mercats on es dirigeixen aquestes exportacions.
- Augmentar el nombre d’empreses exportadores regulars i el volum d’exportacions, potenciant la consolidació del seu procés d’internacionalització i, fomentant la diversificació de mercats on fan negoci i els canals a través dels quals arriben als seus clients.
- Augmentar el nombre d’empreses catalanes amb filials a l’estranger.
- Donar suport a la internacionalització de les empreses, tant de forma presencial com virtual, a través de la formació, sensibilització i promoció internacional (missions empresarials, participació a fires o similars) amb actuacions que impulsin l’economia i el teixit empresarial tenint en compte la complexitat de l’actual situació geopolítica.
Beneficiaris
Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats empresarials catalanes amb acreditació vigent, en el moment de fer la sol·licitud, com agent de suport a la internacionalització d’ACCIÓ, dins la categoria “entitats d’assessorament especialitzades en processos d’internacionalització”.
No es consideren beneficiàries aquelles entitats que, estant acreditades com agent de suport a la internacionalització d’ACCIÓ dins la categoria entitats d’assessorament especialitzades en processos d’internacionalització, hagin rebut ajuts del Departament d'Empresa i Treball per a la realització de plans d’acció de suport a la internacionalització de les empreses catalanes en els dos anys anteriors a l’any de la convocatòria dels ajuts que es regulen en aquestes bases. Ni aquelles entitats que tinguin acreditació vigent, en el moment de la sol·licitud, en alguna altre línia d’acreditació d’ACCIÓ.
Actuacions subvencionables
- Assessorament inicial
- Assessorament operatiu en comerç internacional
- Sensibilització
- Capacitiació
- Business Intelligence
- Activitats de promoció internacional
- B2B internacional
Despeses subvencionables
Despeses de personal contractat per l'entitat sol·licitant, en la mesura en que estiguin dedicats a tasques del projecte subvencionat.
Quantia
La quantia de la subvenció atorgada serà d'un màxim del 100% de la despesa subvencionable acceptada, amb un màxim de 100.000,00 euros.
Pressupost
La quantitat màxima destinada a la línia d'ajuts és de 700.000,00 euros.
Termini
El termini de presentació de sol·licituds anirà des de les 09:00 hores de l'endemà de la publicació de la Resolució EMT/2945/2025 al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 22 de setembre de 2025.
Més informació i accés al tràmit
Referència legal Convocatòria - DOGC núm. 9466 Data 30.07.2025Contacte