Què has de saber?
Aquest premi s'atorga per premiar els millors treballs de final de grau (TFG) i de final de màster (TFM) en l'àmbit del dret financer i tributari o en l'àmbit de la hisenda pública, que s'hagin presentat i defensat durant els cursos acadèmics 2023-2024 i 2024-2025.
El premi s'estructura en quatre categories i un mateix treball només es pot presentar a una d'aquestes categories:
- Categoria A: treballs de final de grau de l'àmbit del dret financer i tributari.
- Categoria B: treballs de final de grau de l'àmbit de la hisenda pública.
- Categoria C: treballs de final de màster de l'àmbit del dret financer i tributari.
- Categoria D: treballs de final de màster de l'àmbit de la hisenda pública.
L'objectiu del premi és fomentar la investigació i generar el coneixement científic en l'àmbit de la fiscalitat i l'àmbit tributari a Catalunya.
Atenció!
S'han publicat les bases que regulen aquest premi i està pendent de publicar-se la convocatòria al DOGC.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. No tindrem en compte la documentació que ens facis arribar per altres canals ni en computarem la data com a data de presentació.
Per presentar la sol·licitud, t'has d'identificar mitjançant l'idCat Mòbil o un certificat digital.
Als i a les estudiants que han presentat un treball de final de grau o un treball de final de màster en qualsevol universitat pública o privada catalana, d'una altra comunitat autònoma, d'altres països de la Unió Europea o de la resta del món, que tractin sobre dret financer i tributari o sobre hisenda pública.
Termini per presentar la sol·licitud: pendent de convocatòria.
Al formulari per optar al premi hi has d'adjuntar la documentació següent:
- Una declaració segons la qual el treball que es presenta és inèdit i original i no és una còpia ni modificació, total o parcial, de cap altra obra pròpia o aliena.
- Un escrit de presentació i síntesi del treball, que ha de tenir una extensió màxima de 200 paraules, en la mateixa llengua que el treball.
- Un exemplar del TFG o del TFM.
- Una versió cega del TFG o del TFM. A la portada d'aquesta versió hi ha de constar únicament el títol del treball.
- Un certificat de la universitat que acrediti la data de presentació del TFG o del TFM i la qualificació obtinguda.
- Si el treball està realitzat per dues persones autores és necessari un document, signat electrònicament per les dues persones, en què es reflecteixi la conformitat a presentar-lo.
Persones candidates
Les persones candidates heu de complir els requisits establerts a les bases reguladores i a la convocatòria de concessió del Premi Recerca Fiscal i Estudis Tributaris.
Els treballs
- Han d'haver estat presentats i defensats en qualsevol universitat pública o privada catalana, d'una altra comunitat autònoma, d'altres països de la Unió Europea o de la resta del món, durant els cursos acadèmics 2023-2024 i 2024-2025.
- Han d'haver comptat amb la direcció i la tutoria d'una persona docent de la universitat on l'alumne/a s'hagi matriculat per cursar els estudis superiors de grau o màster, i haver estat qualificats amb una nota mínima de 8 sobre 10.
- Han de ser originals i inèdits.
- La llengua dels treballs pot ser el català, l'aranès, el castellà o l'anglès.
- Un mateix treball només es pot presentar a una de les categories del premi.
Aquest tràmit és gratuït.
- A cada categoria, el jurat pot declarar el premi desert si considera que els treballs no assoleixen un nivell de qualitat suficient.
- La quantia del premi i la seva distribució per categories, s'establirà a cada convocatòria.
- L'obtenció del premi és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos amb la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, de qualsevol comunitat autònoma, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
- Es lliuraran diplomes a les persones premiades i a les que tingueu un accèssit en un acte públic de concessió del premi.
Passos a fer
-
Primer pas
Opta al premi
Per presentar la sol·licitud, t'has d'identificar mitjançant l'idCat Mòbil o un certificat digital de tipus personal.
-
Segon pas
Aporta documentació
Un cop s'ha presentat la sol·licitud, si es vol aportar documentació o desistir de la sol·licitud els terminis són els següents:
Un cop s'ha presentat la sol·licitud, si es vol aportar documentació o desistir de la sol·licitud els terminis són els següents:
- Aportació de documentació requerida: si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts o no s’hi adjunten els documents que s’exigeixen, la Direcció General de Tributs i Joc requerirà la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de l’acceptació de la notificació de requeriment o de la resolució, n’esmeni els defectes o adjunti els documents corresponents, tot indicant-li que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud.
- Aportació de documentació no requerida i desistiment: en qualsevol moment del procediment.
Pots aportar la documentació mitjançant el formulari que tens disponible a continuació, a l'apartat Per internet.
-
Tercer pas
Consulta l'estat del tràmit
Consulta l'estat del tràmit a:
Consulta l'estat del tràmit a:
- Àrea privada (amb l'idCAT Mòbil o el certificat digital).
- Estat de les meves gestions (amb el codi ID del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb el codi ID del tràmit i el DNI/NIF).
-
Quart pas
Rep la resposta de l'Administració
Inadmissió i desistiment
Inadmissió i desistiment
Abans de la concessió del premi, la Direcció General de Tributs i Joc ha de resoldre sobre la inadmissió o el desistiment de les sol·licituds, i ha de notificar la resolució d'inadmissió o desistiment a les persones interessades, mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, sense perjudici que pugui utilitzar, a més, altres mitjans electrònics.Quan rebràs la resposta?
El termini màxim per resoldre i notificar és de sis mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria. Si no reps cap resposta en aquest termini, has de considerar que s'ha desestimat la teva sol·licitud.Quina resposta rebràs?
La resolució del premi es publicarà al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.Pots presentar un recurs?
Sí. Contra la resolució de concessió del premi, que posa fi a la via administrativa, pots interposar un recurs potestatiu de reposició davant la persona titular del Departament d’Economia i Finances, en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
També pots interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos també des de l'endemà de la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, o qualsevol altre recurs que consideris convenient per a la defensa dels teus drets o interessos legítims.