Què has de saber?
Ajuts, en règim de concurrència competitiva, a les universitats del sistema universitari de Catalunya per a actuacions de foment i ús de les llengües en l'àmbit universitari que es desenvolupin durant l'any que prevegi la convocatòria. Es pretén garantir la presència i l'ús de les llengües catalana i occitana a les universitats, atès el seu caràcter de llengües pròpies i per responsabilitat social, i, alhora, impulsar la presència i l'ús de terceres llengües, preferentment l'anglès, utilitzades també per la comunitat universitària com a resultat de la internacionalització derivada de l'espai europeu d'educació superior. Així mateix, es pretén promoure la difusió i l'ús de la llengua de signes catalana en l'àmbit universitari.
Termini de presentació de sol·licituds: del 8 de febrer al 31 de març de 2025 a les 14:00:00 h, hora local Barcelona.
Contacte: igilb@gencat.cat
Per enviar la documentació d'acceptació i de justificació d'acord amb la base 14 i 20 de les bases reguladores de la convocatòria, podeu accedir a Tràmit associat a un expedient AGAUR.
ATENCIÓ:
Atès que s'ha detectat una incidència tècnica que afecta al servei de tramitació en línia durant l'últim dia de presentació de sol·licituds en el marc de la convocatòria INTERLINGUA 2025, de conformitat amb el que estableix la base 5.2 de la Resolució REU/248/2025, de 28 de gener, per la qual s'aproven les bases reguladores d'ajuts a les universitats del sistema universitari de Catalunya per a actuacions de foment i ús de les llengües en l'àmbit universitari (INTERLINGUA) , s’allarga el termini de presentació de sol·licituds durant els tres dies consecutius (fins al dia 3 d'abril de 2025, a les 14:00h. hora local de Barcelona).
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Als serveis lingüístics de les universitats públiques i privades de Catalunya.
Termini de presentació de sol·licituds: del 8 de febrer al 31 de març de 2025 a les 14:00:00 h, hora local Barcelona. S'amplia el termini fins al 3 d'abril a les 14.00 h degut a una incidència tècnica al portal l'últim dia de presentació de les sol·licituds.
Documentació que s’ha d’adjuntar al formulari:
- Memòria i pressupost de les activitats i els projectes sol·licitats. Pressupost total d’ingressos i de despeses
del projecte, amb indicació de les fonts o possibles fonts de finançament.
Com que en el formulari de sol·licitud, a l'apartat “Document annex de la sol·licitud”, només deixa incloure un fitxer, caldrà que empleneu tants documents “Annex projecte” com projectes presenteu i que els aneu desant en format .pdf.
Finalment, haureu de fusionar tots els documents emplenats en un sol document .pdf, que serà el que haureu d’annexar a la sol·licitud.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
D'acord amb els objectius de política lingüística universitària de la Generalitat de Catalunya, la tipologia de projectes i actuacions inclosos, aplicable a les diverses llengües de la convocatòria, és la següent:
- Elaboració i convocatòria de proves per a l'acreditació dels nivells del MECR de coneixements lingüístics de l'estudiantat, el personal docent i investigador (PDI) i el personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis (PTGAS).
- Oferta de cursos d'aprenentatge de llengües, dels tipus següents:
- Cursos de llengua catalana, de llengua occitana i de llengua de signes catalana.
- Cursos d'aprenentatge de terceres llengües de caràcter específic, adreçats a l'estudiantat de grau, postgrau, màster i doctorat, el PDI i el PTGAS.
- Cursos en línia oberts i massius (MOOC) la finalitat dels quals sigui l'aprenentatge o el perfeccionament tant de terceres llengües com de la llengua catalana, la llengua occitana o la llengua de signes catalana.
- Programes i activitats que condueixin a incrementar la docència, la recerca i l'ús institucional no docent en les llengües de la convocatòria.
- Programes i activitats orientats a potenciar l'acollida i l'intercanvi lingüístics i culturals de l'estudiantat, el PDI i el PTGAS, internacional i local.
- Elaboració de nous materials didàctics, preferentment virtuals, eines d'avaluació continuada, tests i proves de nivell en línia, etc., d'acord amb els criteris fixats en el marc d'actuació de la Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya (CIFALC), i adreçats especialment als espais d'autoaprenentatge.
- Organització de jornades de formació del professorat de llengües.
Període en què s'han de dur a terme les actuacions
Les actuacions de formació i acreditació lingüístiques (cursos, tallers, proves d’acreditació, etc.) i les actuacions d’acollida lingüística i cultural en l’àmbit universitari s’han de dur a terme durant el curs 2024-2025. Les altres actuacions de foment i ús de la llengua catalana, la llengua occitana, la llengua de signes catalana i les terceres llengües en l’àmbit universitari s’han de dur a terme durant l’any 2025.
Import dels ajuts
L’import dels ajuts destinat a cada modalitat depèn del resultat de l’avaluació de les diferents actuacions, d’acord amb els criteris esmentats en les bases reguladores. La quantitat concedida ha de cobrir, totalment o parcialment, les despeses relacionades exclusivament amb les activitats subvencionades.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 08/02/2025 al 03/04/2025El termini per presentar la sol·licitud és del 8 de febrer fins al 31 de març de 2025 a les 14:00:00 h, hora local Barcelona. S'amplia el termini fins al 3 d'abril a les 14.00 h degut a una incidència tècnica al portal l'últim dia de presentació de les sol·licituds.
L'ús del formulari específic que pots trobar en aquest tràmit és obligatori i, per tant, fer servir qualsevol altre tràmit o formulari es tindrà per no presentat.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini legal màxim per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos des que es publiqui al DOGC.
Quina resposta es rep?
La resolució provisional de concessió dels ajuts es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seva publicació al tauler d’anuncis de l’AGAUR, al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i, de manera informativa, a la pàgina web de l’AGAUR.
Es pot presentar un recurs?
La resolució exhaureix la via administrativa. Contra aquesta, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el president o presidenta de la CEATSC, en el termini d’un mes des de la seva publicació al DOGC, o bé poden interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos des de la seva publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
-
Tercer pas
Acceptar l'ajut
Les entitats proposades han de formalitzar l’acceptació de l’ajut en el termini de 15 dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació o la notificació de la proposta provisional de concessió. La [...]
Les entitats proposades han de formalitzar l’acceptació de l’ajut en el termini de 15 dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació o la notificació de la proposta provisional de concessió. La proposta de resolució provisional ha de contenir el requeriment de la documentació esmentada.
L’acceptació de l’ajut s’ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat pel representant legal de l’entitat, que ha d’incorporar el compromís d’acompliment de totes les condicions que fixin les bases reguladores i la convocatòria.
El document normalitzat d’acceptació de l’ajut es pot obtenir a la pàgina web de l’AGAUR (<http://www.gencat.cat/agaur>) i s’ha de presentar a l’AGAUR mitjançant el Tràmit associat a un expedient AGAUR.
-
Quart pas
Rebre l'ajut
L’import de l’ajut es lliurarà a l’entitat beneficiària en dos terminis.
L’import de l’ajut es lliurarà a l’entitat beneficiària en dos terminis.
- El primer, corresponent al 80% del total concedit, es farà un cop resolta i notificada la resolució de concessió.
- El pagament del 20% restant es farà un cop justificat l’ajut, d’acord amb la base que regula la justificació dels ajuts.
-
Cinquè pas
Justificar l'ajut
Les entitats beneficiàries han de justificar l'ajut i acreditar-lo dins del termini que estableixi la convocatòria corresponent, presentant electrònicament a l'AGAUR la documentació corresponent a [...]
Les entitats beneficiàries han de justificar l'ajut i acreditar-lo dins del termini que estableixi la convocatòria corresponent, presentant electrònicament a l'AGAUR la documentació corresponent a través del Tràmit associat a un expedient AGAUR.
El termini màxim per justificar els ajuts atorgats finalitza el 28 de febrer de 2026, inclòs.
La documentació que cal adjuntar en el tràmit de justificació és la següent:
- Un document justificatiu consistent en una relació de projectes realitzats que certifiqui l'acompliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. Per fer constar les activitats dutes a terme i els resultats obtinguts, en qualitat de memòria, prèviament cal haver introduït la informació en una aplicació creada pel Departament de Recerca i Universitats amb aquesta finalitat. En el cas dels recursos lingüístics i els materials didàctics que s'hagin elaborat, cal facilitar-ne l'accés virtual directe o mitjançant suport digital. Aquesta informació es comunicarà també al Departament de Recerca i Universitats per recollir dades relatives als projectes que permetin elaborar informes sobre la convocatòria.
- Certificació de la gerència o de la persona responsable econòmica de la institució que l'import atorgat s'ha incorporat a la seva comptabilitat i que l'ajut s'ha destinat a la finalitat per a la qual ha estat concedit. En el certificat també hi ha de constar, degudament detallada, la justificació de les despeses efectuades amb els seus imports, d'acord amb els conceptes detallats al pressupost que es va adjuntar a la sol·licitud de subvenció. S'hi ha d'adjuntar una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, identificant-ne el creditor i el document, el seu import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. Si n'hi ha, s'hi han de fer constar les desviacions respecte al pressupost concedit.
- Liquidació on s'indiquin i, si escau, es motivin les desviacions respecte al pressupost inicial.
- Detall dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

Tràmits relacionats