Què has de saber?
Permet a qualsevol persona física o jurídica aportar documentació, presentar al·legacions i/o recursos o bé fer altres peticions relacionades amb un expedient de sol·licitud de beca o ajut que ja s'estigui tramitant per l'AGAUR, a condició que no existeixi un procediment específic per a la seva tramitació.
Abans de fer ús del Tràmit associat a un expedient AGAUR (anteriorment Tràmit genèric AGAUR) comprova, en l'apartat corresponent del catàleg de beques i ajuts, que la petició que vols fer no disposa d'una tramitació específica o d'un formulari propi. En el cas que n'hi hagi, és obligatori seguir el procediment que cada tràmit concret estableixi.
IMPORTANT:
- Aquest tràmit només es pot fer per internet.
- Actualment, el formulari admet, únicament, certificat digital de persona física. L'hauràs de signar amb qualsevol dels sistemes d'identificació i signatura electrònica acceptats per tramitar amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya. També s'admetran sistemes de clau concertada com l'IdCAT mòbil o Cl@ve.
Per a comunicacions i consultes (no per a tràmits), cal fer ús de la Bústia de contacte.
Per realitzar aquest tràmit has de tenir una sol·licitud de beca o ajut ja presentada a l'AGAUR. Has de disposar del codi identificador (codi ID) que trobaràs en l'acusament de rebuda de la sol·licitud que vas fer o bé del número d'expedient AGAUR associat a la teva sol·licitud.
A la persona física o jurídica interessada o afectada pel tràmit.
En el cas dels organismes i institucions adherides a l’Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT), podran fer la petició a través d’aquesta plataforma.
Els terminis per presentar la documentació, l'acceptació, la justificació, al·legacions, recursos, etc. consten a les bases reguladores, a la convocatòria i/o a les resolucions corresponents. Per tal que es tinguin en compte, els tràmits s'han de realitzar dins dels terminis previstos presentant la documentació escaient mitjançant el tràmit associat a un expedient AGAUR (abans tràmit genèric AGAUR) o a qualsevol altre registre general electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
El formulari de petició pot anar acompanyat d'un màxim de 5 documents relacionats amb la situació que s'exposa.
Han d'annexar-se en format PDF i la mida màxima de cada fitxer que s'adjunti no pot superar la mida que s'indica en el formulari.
El nom dels arxius annexos NO poden contenir els següents caràcters: accents, ñ, - , ç, /, &, $ i altres caràcters estranys.
Disposar d'un expedient de sol·licitud de beca o ajut que ja s'estigui tramitant per l'AGAUR. Cal, per tant, que el tràmit estigui associat a una sol·licitud de beca o ajut ja presentat.
Si el tràmit que vols fer disposa d'una tramitació específica o d'un formulari propi, és obligatori seguir el procediment concret que cada tràmit estableixi i no fer ús del tràmit associat a un expedient AGAUR (abans Tràmit genèric AGAUR), tal com estableix l’article 66.6 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Pots comprovar-ho en l'apartat corresponent del catàleg de beques i ajuts del web de l'AGAUR o a Tràmits gencat.
A l'efecte de còmput de terminis, es tindrà en compte la data d'entrada al Registre general electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
La data i hora oficials del Registre general electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya són les de la Seu electrònica (https://web.gencat.cat/ca/seu-electronica).
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar
Si el tràmit que vols fer disposa d'una tramitació específica o d'un formulari propi és obligatori utilitzar-lo i no fer servir el tràmit associat a un expedient AGAUR (abans Tràmit genèric AGAUR).
Per comprovar-ho, consulta en l'apartat corresponent del catàleg de beques i ajuts del web de l'AGAUR o a Tràmits gencat.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l'estat del tràmit:
Pots consultar l'estat del tràmit:
- A l'"Àrea privada" (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- A l'"Estat de les meves gestions" (amb el codi de l'identificador del tràmit -codi ID- que trobaràs en l'acusament de rebuda de la sol·licitud del tràmit associat a un expedient AGAUR (aportació de documentació i altres peticions) realitzat i amb el teu DNI/NIF.
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'administració
Com i quan es rep la resposta?
Com i quan es rep la resposta?
Un cop presentada la petició, el Registre general electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya emet automàticament un rebut de presentació que inclou la referència de l'assentament de registre i la data oficial en què s'ha presentat la documentació.
Les peticions s'adreçaran automàticament a l'AGAUR. Cal tenir en compte que no tots els tràmits comporten una resposta expressa per part de l'AGAUR (per exemple: presentació de documentació, al·legacions). Si s'escau, la resposta per part de l'AGAUR es farà per mitjans electrònics a l'adreça electrònica que s'hagi fet constar al formulari del tràmit associat a un expedient AGAUR (anteriorment tràmit genèric AGAUR).
Les notificacions electròniques que comporten notificació expressa dels actes del procediment (resolucions, revisions d'ofici, resolucions de recursos administratius, revocacions, reintegrament d'ingressos indeguts), es faran a l'adreça electrònica que es va fer constar en la sol·licitud de beca o ajut. En tot cas, es farà a l'Àrea privada de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya.