Què has de saber?
Els ajuts es destinen a contribuir a les despeses i les taxes administratives associades amb la finalització de la tesi doctoral i amb el tràmit d'obtenció del títol de doctor o doctora.
Termini de presentació de sol·licitud: S’inicia l’endemà de la data de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC i finalitza a les 14:00:00 hores (hora local de Barcelona) del 26 de maig de 2025.
Contactes: Marga Claret (margarida.claret@gencat.cat)
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
S’adreça a persones que hagin defensat la tesi durant l'any 2024, que hagin obtingut el títol de doctor o doctora en una universitat del sistema universitari de Catalunya o de fora de l'Estat espanyol, i que hagin escrit la tesi doctoral en català.
Addicionalment, cal que les tesis doctorals objecte d'aquest ajut s'hagin incorporat al dipòsit de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX) abans del 31 de desembre de 2025.
El termini de presentació de les sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC i finalitzarà a les 14:00:00 hores (hora local de Barcelona) del 26 de maig de 2025.
S'entén com a tesi doctoral en català la que es pugui incloure en algun dels casos següents:
- Tesis íntegrament escrites en català.
- Tesis desenvolupades amb l'obtenció del títol de doctor o doctora amb menció europea/internacional i que estiguin escrites en català i en una altra llengua oficial de la Unió Europea. Cal que com a mínim el resum i les conclusions estiguin en català.
- Tesis estructurades com a compendi de publicacions en què les parts o els capítols que no siguin publicacions estiguin escrits en català.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Per poder rebre l'ajut cal que la tesi doctoral estigui incorporada al dipòsit de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX), gestionat pel Consorci de Serveis Universitàris de Catalunya (CSUC) abans del 31 de desembre de 2025.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
La sol·licitud l'ha de presentar la persona interessada per via electrònica a través de l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya (http://web.gencat.cat/ca/tramits/) seguint les [...]
Terminis
Del 29/04/2025 al 26/05/2025La sol·licitud l'ha de presentar la persona interessada per via electrònica a través de l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya (http://web.gencat.cat/ca/tramits/) seguint les instruccions que s'hi preveuen.
L'ús del formulari específic és obligatori i, per tant, l'incompliment d'aquest requisit tindrà com a conseqüència que la sol·licitud s'entengui per no presentada, d'acord amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Les persones interessades han de signar les sol·licituds per mitjans telemàtics i s'han d'autenticar mitjançant els sistemes de signatura electrònica que admet la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya per a tràmits de nivell mitjà, d'acord amb els criteris que estableix l'Ordre VPD/93/2022, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Catàleg de sistemes d'identificació i signatura electrònica.
L'imprès de sol·licitud normalitzat consta d'un formulari que incorpora la declaració responsable o acreditativa del compliment dels requisits recollits a la base 2.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep resposta de l’Administració?
Quan es rep resposta de l’Administració?
El termini legal màxim per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al DOGC.
Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l’ajut sol·licitat s’entén desestimat per silenci.
Quina resposta es rep?
Primerament, es publicarà la resolució d'inadmissió i/o desistiment de la sol·licitud al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Posteriorment, la resolució de concessió serà notificada mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Per tal de fer-ne més difusió, es podrà consultar el resultat de la resolució a la pàgina web de l’AGAUR i a la de la Secretaria d’Universitats i Recerca.
Es pot presentar un recurs?
La resolució de concessió indicarà els recursos que s’hi poden interposar.
-
Tercer pas
Rebre l'ajut
L’import de l’ajut és com a màxim de 1.000€. En qualsevol cas, l'import total destinat es dividirà entre les persones beneficiàries (prorrateig).
L’import de l’ajut és com a màxim de 1.000€. En qualsevol cas, l'import total destinat es dividirà entre les persones beneficiàries (prorrateig).
L'ajut està destinat a contribuir a les despeses i les taxes administratives associades amb la finalització de la tesi doctoral i amb el tràmit d’obtenció del títol de doctor o doctora.
A aquestes quantitats, s’hi han d’aplicar les retencions oportunes d’acord amb la normativa fiscal vigent.
-
Quart pas
Pagament de l'ajut
El pagament s’efectuarà directament a les persones beneficiàries un cop resolta la convocatòria i un cop s’hagi incorporat la tesi al dipòsit TDX, gestionat pel CSUC.
El pagament s’efectuarà directament a les persones beneficiàries un cop resolta la convocatòria i un cop s’hagi incorporat la tesi al dipòsit TDX, gestionat pel CSUC.
D’acord amb el que estableix l’article 24 de la Llei 5/2007, de 4 de juliol, de mesures fiscals i financeres, l’AGAUR comprovarà d’ofici si les persones beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
En cas que no sigui possible aquesta comprovació, l'AGAUR requerirà a les persones beneficiàries l'aportació de les certificacions positives acreditatives d'estar-ne al corrent.
S'entén que renuncien tàcitament a l'ajut les persones beneficiàries que no hagin incorporat la tesi al dipòsit TDX abans del 31 de desembre de 2025.
-
Cinquè pas
Justificar l'ajut
La incorporació de la tesi doctoral al dipòsit de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX) s'entén com a justificació de l'ajut.
La incorporació de la tesi doctoral al dipòsit de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX) s'entén com a justificació de l'ajut.