Què has de saber?
Els centres privats que imparteixin estudis universitaris, d'acord amb sistemes educatius vigents a d'altres països, els quals desenvolupin la seva activitat a Catalunya, hauran d'obtenir prèviament una autorització de la Generalitat, per a poder oferir aquest tipus de formació.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
El funcionament d'aquests centres estarà condicionat:
- Al compliment permanent dels requisits d'autorització i de les condicions establertes en l'ordre d'autorització corresponent.
- A la comunicació immediata i autorització, si escau, de les modificacions que afectin els requisits d'autorització.
- A la bona pràctica docent i investigadora i la correcta informació sobre els ensenyaments que imparteixen i sobre els títols corresponents.
No es podrà utilitzar una denominació del centre que pel seu significat o idioma estranger indueixi a confusió sobre la seva naturalesa, els ensenyaments que s’hi imparteixen, o la naturalesa, la validesa i els efectes dels títols corresponents.
Aquesta autorització no implica l'inici de la tramitació de l'homologació dels estudis a l'Estat espanyol, però, sí que és un requisit indispensable per a aquesta tramitació davant el Ministeri competent en matèria d'universitats.
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
A les persones físiques i jurídiques, titulars del centre corresponent, que estiguin interessades en desenvolupar la seva activitat a Catalunya, com a centre de formació que imparteixi estudis universitaris, d'acord amb sistemes educatius vigents a d'altres països.
Es pot sol·licitar l'autorització en qualsevol moment.
- Acreditar la personalitat jurídica del titular del centre.
- Còpia autenticada de la certificació diplomàtica (ambaixada o consolat), amb traducció jurada, en la qual s’acrediti:
- Que els ensenyaments estiguin efectivament implantats i actius a la universitat o institució estrangera d’educació superior que expedeixi els títols.
- Que els plans d’estudis de les diferents titulacions que es vulguin impartir es corresponguin en estructura, durada i continguts amb aquells que s’imparteixen a la universitat o institució estrangera d’educació superior matriu en el seu país d’origen.
- Que els ensenyaments impartits condueixen a l’obtenció de títols que tinguin la mateixa validesa acadèmica oficial en el país d’origen i la mateixa denominació que aquells que expedeixi la universitat o institució d’educació superior estrangera matriu en el seu páis d’origen.
- Que els títols estiguin sotmesos als processos d’avaluació, acreditació i/o inspecció dels òrgans competents del corresponent sistema universitari estranger . No podran ser objecte d'autorització aquells ensenyaments que prèviament no hagin passat per un procés d'avaluació per l'òrgan o agència de qualitat del país d'origen.
- Memòria en la qual hauran de constar les dades següents:
- Pla de desenvolupament de l’oferta docent, que detalli els títols, la tipologia i nivell, les places ofertades, la durada, la càrrega en crèdits i la previsió de l'any d'inici de la impartició de cada títol,
- Aportar la plantilla de professorat, així com el detall del pla d’estudis en què impartirà la docència, que haurà de cumplir amb els requisits establerts a l’article 7, apartats 4, 5, 6, 7 i 8, del Reial decret 640/2021, de 27 de juny. En aquest sentit, la plantilla de professorat haurà de contenir la categoria contractual de cada professor o professora que impartirà aquest títol, especificant a quin departament del centre pertany, les hores anuals d'impartició en la docència al títol de cada professor o professora, i detallant quins d'aquests professors/es són doctors/es.
- Aportar un compromís per escrit de continuïtat dels estudis oferts en cas de cessament d'activitat de la universitat o centre, fins l'adequada finalització dels esmentats ensenyaments per l'estudiantat matriculat.
- En el cas que el centre estigui adscrit o franquiciat a la universitat estrangera caldrà presentar un conveni en el qual s’estableixin els vincles acadèmics entre ambdues parts, amb traducció jurada al català o al castellà.
- Acreditar la personalitat jurídica del titular del centre.
- Que els ensenyaments estiguin efectivament implantats i actius a la universitat o institució estrangera d’educació superior que expedeixi els títols.
- Que els plans d’estudis de les diferents titulacions que es vulguin impartir es corresponguin en estructura, durada i continguts amb aquells que s’imparteixen a la universitat o institució estrangera d’educació superior matriu en el seu país d’origen.
- Que els ensenyaments impartits condueixen a l’obtenció de títols que tinguin la mateixa validesa acadèmica oficial en el país d’origen i la mateixa denominació que aquells que expedeixi la universitat o institució d’educació superior estrangera matriu en el seu páis d’origen.
- Que els títols estiguin sotmesos als processos d’avaluació, acreditació i/o inspecció dels òrgans competents del corresponent sistema universitari estranger . No podran ser objecte d'autorització aquells ensenyaments que prèviament no hagin passat per un procés d'avaluació per l'òrgan o agència de qualitat del país d'origen.
- Determinar l’oferta acadèmica del centre.
- Comptar amb una programació de l’activitat de recerca adequada
- Disposar del personal docent i investigador en nombre suficient i amb la qualificació adequada.
- Garantir la sostenibilitat econòmica i la continuïtat de l’activitat dels estudis oferts en cas de cessament de l’activitat del centre, fins l'adequada finalització dels esmentats ensenyaments per l'estudiantat matriculat.
- Disposar de les instal·lacions, mitjans i recursos adequats per al compliment de les seves funcions.
- Comptar amb una organització i estructura adequada.
- Disposar d’un nombre suficient de personal d’administració i serveis, per al compliment de les seves funcions.
- En el cas que el centre estigui adscrit o franquiciat a la universitat estrangera, caldrà establir un conveni en el qual s’estableixin els vincles acadèmics entre ambdues parts.
- Aquesta autorització requereix l’informe previ favorable de l’Agència per a la Qualitat per al Sistema Universitari de Catalunya (aquest tràmit està subjecte a una taxa en concepte de prestació de serveis, d'acord amb la normativa vigent).
- Aquesta autorització requereix l'informe del Ministeri competent en matèria d'Assumptes Exteriors.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini máxim per dictar i notificar la resolució és de 12 mesos a comptar des de la data de presentació de sol·lictud.
El sentit del silenci administratiu és desestimatori.
Quina resposta es rep?
Mitjançant una Llei del Parlament.
Com es rep la resposta?
Es rep una notificació electrònica. Es pot accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Es pot presentar un recurs si no s'està d'acord?
Es pot presentar un recurs de reposició que esgota la via administrativa davant del mateix òrgan que dicta la resolució en el termini d'un mes si l’acte es exprés o de tres mesos si l'acte es presumpte.