Què has de saber?
L'Oficina del Contribuent té per objecte defensar els drets i garanties de la ciutadania en les seves relacions amb l'Administració tributària de Catalunya (Agència Tributària de Catalunya, oficines tributàries, Direcció General de Tributs i Joc i Junta de Tributs).
Les queixes i els suggeriments han d’estar relacionats amb els procediments administratius seguits en l'àmbit de l'aplicació i revisió dels tributs i amb la interpretació de la normativa tributària.
Les queixes poden fer referència a qualsevol incidència que hagi dificultat al ciutadà exercir els seus drets; en particular, els que recull la Carta de serveis de l'Agència Tributària de Catalunya.
Els suggeriments poden tenir com a objectiu millorar la qualitat dels serveis o la manera d’accedir-hi, simplificar tràmits administratius, o qualsevol altra mesura que impliqui un increment del grau de satisfacció de la societat respecte de les seves relacions amb l’Administració tributària de Catalunya.
Les queixes formulades davant de l'Oficina no tenen la consideració de recurs administratiu; per tant, el fet de presentar-les no interromp els terminis ni de tramitació ni de resolució dels procediments corresponents.
IMPORTANT: aquest tràmit NO és un canal per presentar documents i sol·licituds a l'Administració.
- La presentació de queixes o suggeriments és compatible amb l’exercici de la resta d’accions o drets que poden exercir les persones interessades.
- L’actuació de l’Oficina és purament informativa; és a dir, les seves respostes no reconeixen drets subjectius ni situacions jurídiques individualitzades.
- Si consideres que un acte administratiu vulnera la normativa vigent, per exemple, perquè no has rebut cap notificació prèvia, és més adequat que presentis un recurs de reposició.
A persones físiques o jurídiques.
A entitats sense personalitat jurídica, amb interès legítim.
Amb caràcter general, es poden presentar queixes i suggeriments en qualsevol moment.
No obstant això, en el cas que l’acte objecte de la queixa estigui pendent de reclamació administrativa, ha d’haver transcorregut el termini que permet entendre que la reclamació ha estat desestimada per silenci administratiu.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Les queixes es poden presentar personalment o per mitjà d’un representant. En aquest cas, i d’acord amb la normativa vigent, s’ha d’acreditar la representació per qualsevol mitjà que en deixi constància fidedigna.
Els suggeriments poden ser anònims.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta?
Quan rebré la resposta?
El termini per respondre les queixes o suggeriments és de trenta dies des de la presentació de l'escrit. Aquest termini es pot ampliar, en funció de la complexitat del suggeriment o queixa, en trenta dies addicionals.
Quina resposta rebré?
La resposta és de caràcter informatiu.Es pot presentar un recurs?
No es pot interposar cap recurs contra la resposta.