Què has de saber?
Les entitats que gestionen una àrea de promoció econòmica urbana s'han d'inscriure en el registre d'APEU de Catalunya.
D'aquesta manera, la Generalitat disposa, de manera permanent i actualitzada, de la informació relativa a les APEU.
Les dades de les entitats que s'inscriuen són:
- Denominació de l'entitat gestora.
- Els titulars del dret a possessió que s'hi adhereixen.
- Els estatuts de l'entitat gestora.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
A entitats privades, sense ànim de lucre, i amb personalitat jurídica pròpia, que gestionen les APEU.
Pots inscriure't en qualsevol moment.
- Escriptura de constitució.
- Ser una entitat:
- Privada.
- Sense ànim de lucre.
- Tenir personalitat jurídica pròpia.
- Estar creada per persones que acreditin la titularitat del dret de possessió de locals, on s’exerceix, o què es pot exercir, una activitat econòmica empresarial.
- Estar situats dins l’àmbit de delimitació de l’àrea a la qual s’han adherit.
A banda, també s'han de complir els requisits establerts en:
- Llei de les àrees de promoció econòmica urbana.
- Els estatuts de l'entitat gestora.
- El llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
Aquest tràmit és gratuït.
Quines funcions tenen les entitats gestores?
Les funcions de l’entitat gestora d’un APEU poden ser:
- Impulsar l’activació:
- Urbana.
- Turística.
- Comercial.
- O industrial.
- Organitzar:
- Esdeveniments.
- Activitats de dinamització.
- Publicitat.
- Espectacles.
- Invertir per millorar el mix comercial.
- Fomentar la reducció de locals buits.
- Reforçar la responsabilitat social empresarial.
- Millorar:
- La neteja.
- La senyalització.
- La decoració.
- O la il·luminació.
- Gestionar de manera compartida els serveis per als membres de l'APEU, com la logística o la digitalització.
- Fer formació per desenvolupar les activitats de l'APEU.
- Reforçar la seguretat dels:
- Espais públics.
- Establiments.
- Locals.
- Altres funcions per millorar i reviure l’entorn urbà.
Què han d’incloure els estatuts de les entitats gestores?
Els estatuts han d’incloure, com a mínim, el següent:
- La denominació de l’entitat, que ha d’incloure, l’expressió «àrea de promoció econòmica urbana» o la forma abreujada «APEU»,
- L'àrea de promoció econòmica urbana no pot coincidir amb la d’una altra entitat registrada prèviament ni induir a error o confusió.
- La seu.
- L’objecte.
- Les finalitats.
- Les funcions.
- Els drets i els deures dels integrants de l’entitat gestora.
- El procediment d’adhesió i de separació de les persones titulars del dret de possessió dels locals inclosos dins l’àmbit de l’àrea.
- Els òrgans de govern i d’administració.
- Les funcions de cada òrgan.
- Hi ha d’haver, com a mínim:
- Un òrgan col·legiat de govern: l’assemblea general, de la qual formen part tots els membres.
- La presidència.
- La secretaria.
- Un òrgan d’administració: la gerència.
- El procediment per:
- Designar els òrgans
- Dur a terme les contractacions de l'entitat.
- La modificació dels estatuts.
- Proposar la modificació de la delimitació de l’àrea.
- modificar i prorrogar el conveni.
- Els requisits per convocar els òrgans de govern i d’administració.
- Els requisits i la forma d’adopció dels acords i el procediment per a impugnar-los.
- Les causes de dissolució de l’entitat gestora i les regles sobre la seva dissolució i liquidació.
Passos a fer
-
Primer pas
Inscriu l'entitat
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona jurídica.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
L’òrgan de la direcció general que tingui atribuïda la competència ha d’inscriure l’àrea al Registre de les àrees de promoció econòmica urbana de Catalunya en el termini d’un mes a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.
Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat i notificat la resolució de la inscripció a l’ajuntament, s’entén acordada la inscripció.
Quina resposta es rep?
Una resolució.
Com es rep la resposta?
Es rep una notificació electrònica. Es pot accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Es pot presentar un recurs si no s'està d'acord?
Contra aquesta resolució, es pot interposar, d’acord amb el disposat a l’article 21.1 de la llei 9/2004, de 24 de desembre, recurs d’alçada davant el/la conseller/a d’Empresa i Treball en la forma, el termini i els efectes previstos als articles 112, 121 i concordants de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.