Què has de saber?
Les persones interessades a invertir en empreses de l'àmbit industrial que es trobin en situació de dificultat poden facilitar les seves dades al registre. D'aquesta manera, l'objectiu posar en contacte a les persones inversores i les empreses per tal de descobrir noves oportunitats de negoci i revertir la situació de dificultat.
Es considera situació de dificultat quan, d'acord amb el protocol de col·laboració dels jutjats mercantils, una empresa es troba en situació de concurs, preconcurs o d'acord de refinançament; així com trobar-se en un procés de relleu generacional, reorientació del model de negoci o de recerca d’un soci.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
- A persones inversores
- A persones intermediàries
- A gestors/es de projectes
- A empreses industrials
- A consultors/ores
- Altres perfils interessats en empreses de l'àmbit industrial en situació de dificultat
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Definició de situació de dificultat
Es considera que una empresa està en situació de dificultat quan, d'acord amb el protocol de col·laboració dels jutjats mercantils, aquesta es troba en situació de concurs, preconcurs o d'acord de refinançament; així com trobar-se en un procés de relleu generacional, reorientació del model de negoci o de recerca d’un soci.
Com funciona el registre?
Les persones interessades a invertir facilitaran les dades, a través del formulari que trobareu al 'Pas 1. Sol·licitar'. Un cop recollides, la Subdirecció General d’Inversió Industrial enviarà informes d'empreses i unitats productives que són d'interès per a l'inversor/a.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quan i com es rep la resposta?
Quan i com es rep la resposta?
En el moment d'enviar el formulari la persona que efectuï el tràmit rebrà l'acusament de rebuda i còpia del formulari enviat. En aquest moment l'Administració entendrà que s'ha realitzat el tràmit.