Què has de saber?
En el cas de treballadors en situació d’incapacitat temporal (IT), l’empresa pot sol·licitar que l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM) revisi la seva situació.
Els treballadors a revisar han d'estar en situació d'IT, no d'incapacitat permanent (IP).
A més, no es pot demanar per aquesta via la revisió de treballadors que pertanyin al règim de MUFACE.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.
Per a la sol·licitud d’aquest tràmit s’ha habilitat un formulari específic que és d’ús obligatori. En cas que presentis la sol·licitud mitjançant altres formularis, es consideraran no presentats.
Organisme responsable
Empreses, autònoms i entitats amb treballadors a càrrec.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
- Document que acrediti la vinculació laboral entre el sol·licitant i el treballador (només en el cas que el sol·licitant sigui un autònom)
-
Mandat de representació
Obligatori en el cas que la sol·licitud la presenti un intermediari. S'admetran documents privats signats per les dues parts, justicant del Representa, poders notarials o altra dcumentació que acrediti la representació sempre que hi constin les dues parts i l'objecte del mandat habiliti per tramitar davant l'administració.
1. El treballador o treballadora per compte d’altri ha d'estar en situació d’incapacitat temporal (IT) per contingència comuna.
2. La sol·licitud l’ha de presentar l’empresa o qui n’exerceixi la representació legal.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
- Si teniu diferents treballadors per passar la revisió, s’ha de fer una sol·licitud per cada persona.
- La persona que signa la tramesa ha de tenir la representació legal de l’empresa. Per tant, les dades introduïdes en el formulari han de coincidir amb les dades del certificat de la persona que signa la tramesa.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per Internet. Si ets una persona jurídica, has de signar el formulari amb un certificat digital de representació.
Si signes en nom propi, has d'utilitzar certificat digital.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Consulta l’estat del tràmit als llocs següents:
Consulta l’estat del tràmit als llocs següents:
- Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit —codi ID— i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit —codi ID— i el DNI/NIF).
Si ets una Administració pública, has de fer el seguiment del teu tràmit a través d'EACAT i anar a l'apartat "Tràmits" i després "Els meus tràmits". Si tens problemes amb la tramitació, obre una petició al Consorci AOC.
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan rebràs la resposta?
Quan rebràs la resposta?
L’ICAM valora la petició i si s’escau, d’acord amb la seva programació de visites, s’encarrega de citar al treballador.
Com rebràs la resposta?
- Si ets una empresa, rebràs una notificació mitjançant e-NOTUM.
- Si ets una Administració pública, rebràs la resposta a través d'EACAT.
- Si ets una empresa, rebràs una notificació mitjançant e-NOTUM.
