Què has de saber?
Els Nuclis d’R+D són un ajut a fons perdut destinat a finançar propostes de projecte de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental, amb progrés tecnològic d’alt risc, pre-industrialitzable i pre-comercial.
AVIS: Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
Empreses amb ànim de lucre, amb seu a Catalunya, que disposin d’una antiguitat mínima de 2 anys (a comptar en data de sol·licitud de l’ajut), amb capacitats de desenvolupar tasques de R+D empresarial.
També podran ser beneficiaris els desenvolupadors de tecnologia amb acreditació vigent TECNIO i que participin en el projecte proposat cooperant amb empresa/ses.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 29 de setembre de 2022
- Guia memòria tècnica del projecte Linia 1
- Guia memòria tècnica del projecte Linia 2
- Pressupost complert i detallat del projecte
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis dels darrers tres anys.
- Informe de plantilla mitja de treballadors en situació d'alta, que emet la Tresoreria General de la Seguretat Social del mes anterior al de la presentació de l'ajut.
- En el cas de projectes amb socis internacionals, document de memòria internacional del projecte. Aquesta memòria podrà ser presentada en català, castellà, o anglès.
- En el cas de projectes cooperatius fitxa de participació signada pel representant legal de cada un dels participants.
- En el cas de projectes cooperatius, document acreditatiu de poders per actuar com a representant legal de cada participant, en cas que aquest no estigui inscrit al Registre Mercantil o el registre corresponent.
En el cas de projectes Línia 1, els beneficiaris hauran de donar compliment al que disposa l' article 20 a) de la Llei 16/2017, de 1 d'agost, del canvi climàtic, i per tant hauran de presentar la documentació en relació a:
- Anàlisi de vulnerabilitat als impactes del canvi climàtic.
- Informe de verificació de l'inventari d'emissions de GEH elaborat per una entitat de certificació independent degudament habilitada.
- Per acreditar que el sol·licitant duu a termes actuacions per a reduir les emissions de GEH: Descripció i objectiu de l'actuació; data d'implementació; estimació de l'efecte en termes de reducció d'emissions de GEH i les seves dades de càlcul. - En el cas d'empreses sol·licitants amb una despesa subvencionable prevista igual o superior a 200.000,00 euros:
- Comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'any 2021, presentats al Registre Mercantil o al registre corresponent, o informe d'Auditoria si l'empresa està auditada, segons el disposat a la base 3.3 de les bases reguladores. - En el cas que el resultat de l'autoavaluació financera sigui no apte o bé, que el sol·licitant no disposi dels comptes anuals tancats per ser una empresa de nova creació, i el sol·licitant es vulgui acollir a les excepcions detallades a la base 3.3, caldrà presentar, segons l'excepció a la qual s'aculli, la documentació següent:
a) Un escrit d'una de les empreses del grup (de la qual el sol·licitant en sigui dependent, considerada apte i que pugui acreditar que té capacitat financera suficient per afrontar el projecte), signat pel seu responsable legal responsabilitzant-se de la realització del projecte en el cas que el sol·licitant no pugui dur-lo a terme.
b) Documentació relativa a ampliacions de capital realitzades amb posterioritat a l'exercici avaluat i registrades al Registre Mercantil o al registre corresponent amb data anterior a la data de presentació de la sol·licitud de la subvenció.
Documents
Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts:
a) Les empreses que tinguin establiment operatiu a Catalunya i com a mínim dos anys de vida a data de la sol·licitud de l'ajut. Com a data de constitució de l'empresa, es considerarà la data d'inscripció de l'empresa al Registre Mercantil o registre anàleg.
b) Els desenvolupadors de tecnologia que tinguin una acreditació vigent TECNIO de conformitat amb la Resolució EMC/3304/2019, de 29 de novembre (DOGC núm. 8019 de 9.12.2019),que apareixen a la pàgina web d'ACCIÓ (https://www.accio.gencat.cat/ca/serveis/processos-acreditacio/tecnio/) i que participen en els projectes cooperant amb l'empresa o les empreses tal i com s'estableix a la base 4 de les bases reguladores.
Passos a fer
-
Primer pas
sol·licitar
Terminis
Del 17/06/2022 al 29/09/2022Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
-
Segon pas
Consultar l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l'Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l'Administració a través del portal de tràmits Gencat.Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
A través del correu electrònic indicat, rebreu un missatge informant-vos que heu d'accedir a la vostra carpeta de tràmits Gencat, per consultar una actualització del seu expedient. Amb el certificat digital es pot consultar l'estat del vostre tràmit a través de La meva carpeta. En el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.