Què has de saber?
Són ajuts que donen suport a l’edició de mitjans informatius digitals en català o en aranès de titularitat privada, per contribuir a la vertebració de l'espai català de comunicació.
Termini de sol·licitud: del 17 d'abril al 12 de maig de 2025.
Organisme responsable
Les persones físiques i jurídiques, que tenen com a activitat, única o entre d'altres, l'edició de mitjans informatius digitals.
Les agrupacions de persones físiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, es trobin en la situació que motiva la concessió d’aquestes subvencions.
Termini de sol·licituds: del 17 d'abril al 12 de maig de 2025.
La documentació la trobareu a cadascun dels passos de la tramitació.
Requisits de les persones sol·licitants. Article 5 de l'Ordre PRE/51/2023 (bases reguladores)
Requisits dels mitjans informatius digitals. Article 6 de l'Ordre PRE/51/2023 (bases reguladores)
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
-
Segon pas
Aportar documentació, al·legar, desistir
Terminis
Del 17/04/2025 al 31/12/2025 -
Tercer pas
Justificar
Aquesta justificació es durà a terme mitjançant una de les dues formes de justificació següents:
Terminis
Del 17/04/2025 al 31/12/2025Aquesta justificació es durà a terme mitjançant una de les dues formes de justificació següents:
- Compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa, d’acord amb l’establert en la base 9.3.1 de l’Ordre PRE/51/2023. En tots els casos s’hauran de presentar els justificants de tota la despesa realitzada i relacionada al compte justificatiu (Excel).
- Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, segons el model i d’acord amb el que estableixen la base 9.3.2 de l’Ordre PRE/51/2023 i els articles 7, 8 i 9 de l’Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions, modificada per l'Ordre VEH/79/2020, de 9 de juny
-
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?El termini màxim per notificar la resolució a la persona sol·licitant és de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació en el DOGC de la convocatòria corresponent.
Quan es rep la resposta?
El termini màxim per notificar la resolució a la persona sol·licitant és de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació en el DOGC de la convocatòria corresponent.Transcorreguts sis mesos sense que s'hagi dictat i notificat aquesta resolució, les persones interessades podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.
Quina resposta es rep?
La resolució pot ser:- De desistiment: quan la persona sol·licitant no aporta la documentació requerida. És competència del Secretari de Comunicació del Govern.
- D’inadmissió:
- Quan la persona sol·licitant no compleix els requisits
- Quan el mitjà informatiu digital per al qual se sol·licita la subvenció no compleix l’objecte i/o els requisits
- Quan la sol·licitud de subvenció s’hagi presentat fora de termini.
En tots aquests casos, es competència del Secretari de Comunicació del Govern.
- De concessió. Es competència de la persona titular del Departament de la Presidència.
Amb caràcter general les resolucions de desistiment, inadmissió i concessió es notificaran a les persones interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya accessible des de la Seu electrònica (tauler.gencat.cat), sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics de comunicació. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
A efectes de publicitat l’òrgan instructor publicarà una relació de les subvencions concedides en el tauler d’anuncis de la Direcció General de Mitjans de Comunicació (Sant Honorat, 1-3, 08002 Barcelona), així com en el Tauler Electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i al DOGC.Es pot presentar un recurs?
La resolució d’inadmissió no exhaureix la via administrativa i es pot presentar un recurs d’alçada davant de la persona titular del Departament de la Presidència en el termini d’un mes a comptar des de la notificació.La resolució de concessió exhaureix la via administrativa. Es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar des de la notificació i, potestativament, recurs de reposició davant la persona titular del Departament de la Presidència en el termini d'un mes.
-
Cinquè pas
Rebre la subvenció
El pagament és del 100 % de la subvenció atorgada i s'efectua mitjançant transferència bancària a partir del moment de la concessió, un cop comprovat que la persona beneficiària està al corrent de [...]
El pagament és del 100 % de la subvenció atorgada i s'efectua mitjançant transferència bancària a partir del moment de la concessió, un cop comprovat que la persona beneficiària està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i les tributàries.