Què has de saber?
La línia de subvencions per a Nuclis R+D són un ajut a fons perdut destinat a finançar propostes de projecte de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental, amb progrés tecnològic d’alt risc, fins a fase prèvia a la industrialització i la comercialització.
El projecte pot ser presentat i realitzat per una sola empresa individual o per un consorci de mínim 2 empreses. Poden també comptar amb socis que siguin desenvolupadors tecnològics TECNIO i/o empreses/entitats internacionals.
Aquesta Línia 2. Projectes R+D en l’àmbit de canvi climàtic vol donar suport als projectes d'R+D que han de tenir com a objectiu generar productes, processos o serveis que estiguin alineats amb la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle (GEH) (tals com el desenvolupament de materials sostenibles, les energies renovables, la mobilitat sostenible) i l’adaptació als impactes del canvi climàtic i la reducció de la vulnerabilitat dels sistemes naturals i socioeconòmics (tals com l’eficiència en l’ús de l’aigua, el sòl, l’energia, la millora en la biodiversitat o la contribució a la resiliència del territori).
Aquest línia inclou dos tipologies:
a) Projectes de R+D orientats a la mitigació i/o adaptació al canvi climàtic per a empreses de 250 treballadors o més.
b) Projectes de R+D orientats a la mitigació i/o adaptació al canvi climàtic per a empreses de menys de 250 treballadors.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Empreses amb ànim de lucre, amb seu a Catalunya, que disposin d’una antiguitat mínima de 2 anys (a comptar en data de sol·licitud de l’ajut), amb capacitats de desenvolupar tasques d’R+D empresarial.
També podran ser beneficiaris els desenvolupadors de tecnologia amb acreditació vigent TECNIO i que participin en el projecte proposat cooperant amb empresa/es.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la Convocatòria i fins al dia 11 d'octubre de 2023 a les 14:00 hores.
- Memòria tècnica del projecte (250 o més treballadors)
- Memòria tècnica del projecte (menys de 250 treballadors)
- Pressupost del projecte
- Declaració de minimis
- Per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
a) Persones jurídiques amb afany de lucre
- Que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: declaració responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament.
- Que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, s’haurà d’acreditar el compliment dels terminis legals de pagament mitjançant certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes, que tindrà en compte el termini efectiu dels pagaments de l’entitat amb independència de qualsevol finançament pel cobrament anticipat de l’empresa proveïdora.
b) Entitats de dret públic i entitats sense afany de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit i caldrà acreditar aquest fet mitjançant la documentació que correspongui (escriptura de constitució o estatuts).
- En el cas de projectes amb soci/s internacional/s
- En el cas de projectes cooperatius:
- Fitxa de participació signada amb certificat digital del representant legal de cada un dels participants.
- Document acreditatiu de poders per actuar com a representant legal de cada participant, en cas que aquest no estigui inscrit al Registre Mercantil o el registre corresponent.
- En el cas d’empreses sol·licitants i/o participants i amb una despesa subvencionable prevista igual o superior a 300.000,00 euros:
- Impost de societats, comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'últim exercici tancat, presentats al registre mercantil o registre anàleg, que incloguin l’acusament de rebuda o el codi de presentació telemàtica, o informe d'auditoria si l'empresa està auditada, segons el disposat a la base 3.3 de les bases reguladores.
- En el cas que el resultat de l'autoavaluació financera sigui no apte o bé, que el sol·licitant no disposi dels comptes anuals tancats per ser una empresa de nova creació, i el sol·licitant es vulgui acollir a les excepcions detallades a la base 3.3, caldrà presentar, segons l'excepció a la qual s'aculli, la documentació següent:
- Un escrit d'una de les empreses del grup (de la qual el sol·licitant en sigui dependent, considerada apte i que pugui acreditar que té capacitat financera suficient per afrontar el projecte), signat amb certificat digital pel seu responsable legal responsabilitzant-se de la realització del projecte en el cas que el sol·licitant no pugui dur-lo a terme i el seu l’impost de societats, comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'últim exercici tancat, presentats al registre mercantil o registre anàleg, que incloguin l’acusament de rebuda o el codi de presentació telemàtica, o informe d'auditoria si l'empresa està auditada.
- Documentació relativa a ampliacions de capital realitzades amb posterioritat a l'exercici avaluat i registrades al Registre Mercantil o registre anàleg amb data anterior a la data de presentació de la sol·licitud de la subvenció.
- Tant pel sol·licitant com pel participant, informe de plantilla mitja de treballadors en situació d'alta, que emet la Tresoreria General de la Seguretat Social del mes anterior al de la presentació de l'ajut.
- Per a empreses de 250 treballadors o més, els beneficiaris hauran de donar compliment al que disposa l’article 20 a) de la Llei 16/2017, de 1 d’agost, del canvi climàtic, i per tant hauran de presentar la documentació en relació a:
i.1) L’anàlisi de llur vulnerabilitat als impactes del canvi climàtic, d'acord amb l’Estratègia Catalana d’Adaptació al Canvi Climàtic 2021-2030 (ESCACC30) (https://canviclimatic.gencat.cat/web/.content/03_AMBITS/adaptacio/ESCACC_2021_2030/00_Memoria-ESCACC30_rev_ling.pdf)
i.2) Informe de verificació de l'inventari d'emissions de GEH elaborat per una entitat de certificació independent, o bé declaració responsable conforme l’empresa forma part d’un programa per a la reducció d’emissions de GEH gestionat per un organisme públic, com per exemple el Programa d’Acords Voluntaris per a la reducció de les emissions de GEH de la Generalitat de Catalunya (https://canviclimatic.gencat.cat/ca/ambits/mitigacio/acords_voluntaris/Organitzacions-adherides-i-informes-anuals/organitzacions-programa-acords-voluntaris/index.html).
i.3) Descripció de les actuacions que ha dut a terme per a la reducció de les seves emissions de GEH, indicant: objectiu de l’actuació/ns, any d’implementació i quantificació dels resultats en termes de dades d’activitat i reducció d’emissions de GEH associada.
Documents
- Ser una empresa que tinguin establiment operatiu a Catalunya i com a mínim dos anys de vida a data de la sol·licitud de l’ajut comptats a partir de la data de constitució de l’empresa.
- Ser un desenvolupador de tecnologia que tingui una acreditació vigent TECNIO de conformitat amb la Resolució EMC/3304/2019, de 29 de novembre (DOGC núm. 8019 de 9.12.2019),que aparegui a la pàgina web d’ACCIÓ ( https://www.accio.gencat.cat/ca/serveis/processos-acreditacio/tecnio/) i que participi en els projectes cooperant amb l’empresa o les empreses
Passos a fer
-
Primer pas
sol·licitar
Terminis
Del 14/07/2023 al 11/10/2023AVIS: Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consultar l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l'Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l'Administració a través del portal de tràmits Gencat.
Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?A través del correu electrònic indicat, rebreu un missatge informant-vos que heu d'accedir a la vostra carpeta de tràmits Gencat, per consultar una actualització del seu expedient. Amb el certificat digital es pot consultar l'estat del vostre tràmit a través de La meva carpeta. En el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.