Què has de saber?
Aquesta línia de subvencions té com a objectiu, d’una banda, fomentar la identificació i l'esterilització dels animals de companyia, com ara gossos, gats i fures per tal de disminuir-ne l'abandonament i, d’altra banda, donar suport a la contractació de professionals veterinaris col·legiats per dur a terme actuacions d’inspecció i vigilància, assessorament tècnic i suport relatives a animals de companyia o al control de nuclis zoològics en municipis de menys de 10.000 habitants, si no disposen de personal veterinari propi.
Poden ser objecte de les subvencions, les dues línies d’actuacions següents:
- Línia 1: Actuacions d’identificació i esterilització pel que fa a:
- Els animals de companyia que estiguin en un centre d'acollida inscrit al Registre de nuclis zoològics de Catalunya.
- Els gats que formin part d'una colònia controlada, entenent com a tal, la localització autoritzada per l'ens local en què viuen de manera habitual un grup de gats no socialitzats amb els éssers humans.
- Els animals de companyia mitjançant campanyes promogudes per ens locals o entitats de protecció i defensa dels animals adreçada a la població.
- Línia 2: Contractació de professionals veterinaris col·legiats per dur a terme actuacions d’inspecció i vigilància, assessorament tècnic i suport relatives a animals de companyia o al control de nuclis zoològics en municipis de menys de 10.000 habitants que no disposin de personal veterinari propi. La contractació la pot fer el mateix ajuntament o bé el consell comarcal o l’entitat local supramunicipal a qui l’ajuntament hagi cedit les competències d’inspecció i vigilància.
El termini de sol·licitud és del 22 de setembre al 21 de novembre, ambdós inclosos.
Els imports unitaris màxims per a cada actuació subvencionable a tenir en compte els que trobareu a l’apartat “altres informacions” i no els que figuren als formularis de la sol·licitud.
Poden optar a les subvencions:
- Per les actuacions previstes a la línia 1 (base 2.1.1 sobre identificació i esterilització d’animals de companyia):
- Els ens locals que tinguin la competència sobre les actuacions per a les quals se sol·licita la subvenció i tinguin el cens d'animals de companyia (art. 14.2 del Decret legislatiu 2/2008, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals, en el sistema informàtic de gestió única del Registre general d'animals de companyia mitjançant l'aplicació ANICOM).
- Les entitats (associacions i fundacions) que estiguin inscrites en el Registre d'associacions de protecció i defensa dels animals.
- Per les actuacions previstes a la línia 2 (base 2.1.2 sobre contractació de professionals veterinaris col·legiats):
- Els ajuntaments dels municipis amb una població inferior a 10.000 habitants que no disposin de personal veterinari propi.
- Els consells comarcals i les entitats locals supramunicipals en els quals, els ajuntaments indicats a la base 3.b.1, hagin cedit les competències d’inspecció i vigilància previstes a l’article 41 del Text refós de la Llei de protecció dels animals (aprovat pel Decret legislatiu 2/2008, de 15 d’abril).
El termini de sol·licitud és del xx de setembre al xx de novembre, ambdós inclosos.
Documentació que han de presentar les entitats de protecció i defensa dels animals:
- Una relació classificada de les despeses i nòmines desglossades per conceptes. Només podeu adjuntar l'Excel normalitzat (accés al manual d'ajut per a entitats) i un Excel per actuació.
- En el cas que se sol·liciti una quantitat superior als 10.000 euros, cal adjuntar una declaració responsable relativa a les retribucions dels òrgans de direcció o administració. Cal que aquest document estigui signat electrònicament.
- Autorització de l'ens local per al control de colònies de gats que gestiona l'entitat col·laboradora, en el supòsit que se sol·liciti per a aquesta actuació. Cal que estigui signat electrònicament pel representant legal de l’ens local.
- Si la persona que ha signat la sol·licitud actua en representació del president/a de l’entitat, documentació acreditativa de la representació amb què actua signada electrònicament pel/per la president/a. Marqueu la casella corresponent del formulari de sol·licitud i justificació en l’apartat de documentació annexa i presenteu el document mitjançant el formulari d’aportació del 'Pas 2 Presentar la documentació'. No serà necessari adjuntar-lo si esteu inscrits en el REPRESENTA.
- Llista detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'actuació, amb indicació de l'import i la seva procedència. Cal que aquest document estigui signat electrònicament.
- Memòria explicativa del compliment de l’objecte de la subvenció on consti el nombre de xips inserits i/o les esterilitzacions fetes segons la tipologia d’animal i el sexe, així com els imports unitaris que s’imputen a cadascuna de les actuacions. Cal que aquest document estigui signat electrònicament.
- Per a actuacions d'implantació de microxip i d'esterilització, llista on consti el número de microxip dels animals. Aquesta llista s’ha de presentar per a actuacions d'animals de refugi i de campanyes, però no cal per al control de colònies de gats.
Documentació que han de presentar els ens locals:
- Una relació classificada de les despeses i nòmines desglossades per conceptes. Només podeu adjuntar l'Excel normalitzat (accés al manual d'ajut per a ens locals) i un Excel per actuació.
- Per a actuacions d'implantació de microxip i d'esterilització, llista on consti el número de microxip dels animals. Aquesta llista s’ha de presentar per a actuacions d'animals de refugi i de campanyes, però no cal per al control de colònies de gats.
- Pel que fa a les actuacions de contractació de professionals veterinaris col·legiats per a la realització d’actuacions d’inspecció, assessorament tècnic i suport relatives a animals de companyia o al control de nuclis zoològics en municipis de menys de 10.000 habitants, que no disposin de personal veterinari propi, document signat pel/per la secretari/ària o interventor/a, que indiqui, com a mínim, el/els nom/s i el/s número/s de col·legiat/s del/s professional/s veterinaris contractat/s, les actuacions dutes a terme per cadascun, el lloc de l’actuació (incloent-hi l'adreça i el municipi), i l’import final abonat a cada professional. Cal que aquest document estigui signat electrònicament.
- Certificat del/de la secretari/ària o del/de la interventor/a on consti la decisió de l'òrgan competent de l'ens local de sol·licitar la subvenció, cal que aquest document estigui signat electrònicament.
- Declaració responsable de la persona titular de la intervenció o secretaria-intervenció de l’ens local (article 8.5), cal que aquest document estigui signat electrònicament, que ha de tenir el contingut mínim següent:
- Que l'import de la subvenció (identificació de l'actuació subvencionada) ha estat registrat en la comptabilitat.
- Que la relació de despeses que s'adjunta a la declaració responsable correspon a actuacions subvencionables, justificades mitjançant factures o altres documents comptables de valor probatori equivalent, i que han estat efectuades i pagades dins dels terminis establerts en la convocatòria de la subvenció i les bases reguladores.
- Que l'objecte subvencionat ha estat executat d'acord amb les bases reguladores de la subvenció i la normativa aplicable.
- Que s’ha complert la normativa de contractació de les administracions públiques pel que fa als procediments d'adjudicació dels contractes vinculats a les activitats subvencionades, amb indicació dels procediments de contractació i les formes d'adjudicació utilitzades.
- Que el total de les fonts de finançament no supera el cost de l'actuació subvencionada.
- Que la documentació original acreditativa de les despeses realitzades es troba a disposició de l'òrgan concedent, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.
La presentació de la documentació per mitjans telemàtics comporta que les persones sol·licitants han de presentar còpies digitalitzades dels:
- Documents originals en suport paper. El formulari de sol·licitud inclou una declaració responsable en què es declara que les còpies digitalitzades coincideixen amb el document original en paper corresponent.
- Còpies electròniques dels documents originals electrònics.
La resta de declaracions responsables derivades del compliment de requisits estan incloses al formulari de sol·licitud i justificació.
Documents
- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social.
- Declarar sobre si s'han demanat i/o obtingut altres subvencions públiques o privades per a la mateixa actuació, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
- En el cas d'entitats, estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents, inclòs el Registre d'associacions de protecció i defensa dels animals gestionat per la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural en el moment de dur a terme les actuacions subvencionables.
- En el cas que tinguin activitats econòmiques amb establiments oberts al públic, complir les obligacions que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas que tinguin activitats econòmiques sense establiments oberts al públic, complir les obligacions que estableix l'article 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas que tinguin activitat econòmica amb 50 treballadors o treballadores, donar ocupació a persones amb discapacitat en un percentatge mínim d'un 2% de la plantilla respectiva, en compliment de l'obligació que preveu l'article 42 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o bé complir el que estableix el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny, que regulen el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de treballadors amb discapacitat, d'acord amb el que estableix l'article 92.5 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
- En el cas que tinguin activitat econòmica o sigui un ens local i tingui una plantilla igual o superior a 25 persones, indicar els mitjans, amb l'acord dels agents socials, per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi en els centres de treball.
- En el cas d'entitats, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de l'anterior.
- En el cas que les entitats siguin fundacions, han d'haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant el protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- En cas que l'ens local dipositi els animals en un centre d'acollida gestionat per una entitat de protecció i defensa dels animals, acordar amb l'entitat per imputar els animals en una sol·licitud o en una altra per evitar duplicacions.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
- En el cas d'ens locals, complir les obligacions que estableixen els articles 9, 10, 11 i 35 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas d'ens locals, complir la normativa vigent d'integració de persones discapacitades en matèria de processos de selecció de personal.
- En el cas dels ens locals, indicar si la competència sobre la gestió dels animals de companyia abandonats o perduts és pròpia o delegada, i en cas de ser delegada, informar de l'ens delegant.
- En el cas dels ens locals, tenir el cens d'animals de companyia en el sistema informàtic de gestió única del Registre general d'animals de companyia (ANICOM).
A més, les persones sol·licitants han de complir amb el codi ètic següent:
- Adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d'aquestes pràctiques que, a parer seu, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment, abstenir-se de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d'igualtat d'oportunitats i de lliure concurrència.
- Amb caràcter general, assumir, en l'exercici de les seves activitats, les obligacions següents:
- Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l'activitat objecte de subvenció.
- No realitzar accions que posin en risc l'interès públic.
- Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o en els processos derivats d'aquestes convocatòries.
- En particular, assumir les obligacions següents:
- Comunicar immediatament a l'òrgan competent les possibles situacions de conflicte d'interessos.
- No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l'adjudicació de la subvenció.
- No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones amb la voluntat d'incidir en un procediment d'adjudicació de la subvenció.
- Col·laborar amb l'òrgan competent en les actuacions que aquest faci per al seguiment i/o l'avaluació del compliment de les obligacions establertes, particularment facilitant la informació que els sigui sol·licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.
- Facilitar la informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l'Administració, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa per previsió legal, en els supòsits establerts en l'article 3.4 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Actuacions subvencionables
Les actuacions subvencionables s’han d’haver realitzat en el període comprès entre l’1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022 (ambdós inclosos) i el pagament efectiu d’aquestes despeses s’ha d’haver realitzat amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud corresponent, dins del termini de presentació de sol·licituds d’aquesta convocatòria.
Els imports unitaris màxims per a cada actuació subvencionable son els següents:
- Identificació mitjançant microxip: 20 euros
- Esterilització gossa: 115 euros
- Esterilització gos: 75 euros
- Esterilització gata: 60 euros
- Esterilització gat: 40 euros
- Esterilització fura femella: 60 euros
- Esterilització fura mascle: 40 euros
- Serveis veterinaris externs per a la realització d’actuacions d’inspecció i vigilància, assessorament tècnic i suport relatives a animals de companyia o al control de nuclis zoològics en el terme municipal de municipis de menys de 10.000 habitants que no disposin de serveis veterinaris propis: 1.000 € per municipi de menys de 10.000 habitants. Dins d’aquest apartat, queden excloses les actuacions d’identificació i esterilització d’animals de companyia ja recollides en altres actuacions com que estiguin en un centre d’acollida inscrit al Registre de Nuclis Zoològics de Catalunya, o formin part d’una colònia controlada de gats i/o dins de campanyes promogudes per ens locals o entitats de protecció i defensa dels animals adreçades a la població.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar i justificar la subvenció
Presentació de sol·licituds i altres documents associats al procediment de concessió de les subvencions i a la seva justificació
Terminis
Del 22/09/2023 al 21/11/2023Presentació de sol·licituds i altres documents associats al procediment de concessió de les subvencions i a la seva justificació
En el cas d'ens locals, les sol·licituds i justificacions, acompanyades de la documentació requerida, han de ser formalitzades pel/per la representant legal i s'han de presentar a través de l'extranet de les administracions públiques de Catalunya EACAT (hi podeu accedir fent clic damunt l'enllaç 'Per internet').
En el cas d'entitats de protecció i defensa dels animals, la presentació de les sol·licituds, la justificació i la documentació requerida i altres tràmits associats al procediment, s'han de realitzar per via telemàtica (trobareu el formulari i l'explicació sobre com s'ha de fer, fent clic damunt l'enllaç 'Per internet').
No es pot presentar més d'una sol·licitud per a la mateixa actuació.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
S'ha de disposar prèviament d'un certificat digital de persona física, de representant legal o persona vinculada.
-
Segon pas
Presentar altra documentació addicional
Podeu presentar documentació addicional mitjançant el formulari que trobareu a l'enllaç 'Per internet'.
Terminis
Del 30/04/2022 al 31/12/2022Podeu presentar documentació addicional mitjançant el formulari que trobareu a l'enllaç 'Per internet'.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
S'ha de disposar prèviament d'un certificat digital de persona física, de representant legal o persona vinculada.
-
Tercer pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A 'Àrea privada' (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com es notifica la resolució de concessió o denegació de les subvencions?Tant en el cas dels ens locals com en el d'entitats de protecció i defensa dels animals, la resolució de concessió o denegació [...]
Com es notifica la resolució de concessió o denegació de les subvencions?
Tant en el cas dels ens locals com en el d'entitats de protecció i defensa dels animals, la resolució de concessió o denegació de les subvencions es notifica per internet mitjançant la seva publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Quin és el termini de què disposa l'Administració per dictar i notificar la resolució?
L'Administració disposa d'un termini màxim de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria, per dictar i notificar la resolució.
Quin és el sentit del silenci administratiu?
El sentit del silenci és desestimatori.
Es pot interposar algun recurs?
Contra la resolució dictada, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada, de conformitat amb el que preveu l’article 76 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de rebre la notificació, davant l’òrgan que ha dictat l’acte impugnat o davant l’òrgan competent per resoldre el recurs.
Davant de quin òrgan es pot interposar el recurs?
El recurs s’interposa davant de la Secretaria d'Acció Climàtica.

Tràmits relacionats