Què has de saber?
Les entitats legalment constituïdes que tenen entre les seves finalitats la protecció i defensa dels animals poden demanar al Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ser reconegudes com a entitats col·laboradores.
D'aquesta manera, el Departament pot acordar amb aquestes associacions l'acompliment de tasques en relació amb la protecció i defensa dels animals, en els termes previstos per la normativa vigent.
La inscripció en el registre és voluntària, però és un requisit necessari per poder demanar subvencions econòmiques relatives a la protecció i la defensa dels animals.
Únicament es podran subvencionar aquelles actuacions realitzades, que siguin objecte de la subvenció, a partir de la data de la resolució d’inscripció de l’entitat al Registre.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A associacions sense finalitat de lucre, legalment constituïdes, que tinguin per finalitat la defensa i la protecció dels animals, d'acord amb el que estableix la Llei de protecció dels animals.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Còpia compulsada dels estatuts de l'entitat legalment inscrits i resolució de la inscripció en el Registre d'entitats jurídiques.
- Relació de les instal·lacions de què disposa l'entitat (si es tracta d'un nucli zoològic).
- Memòria explicativa de les activitats i els serveis realitzats durant els últims dos anys o des de la creació de l'entitat si és inferior a dos anys.
- Pressupost per a l'any de presentació de la sol·licitud.
- Ser entitats no lucratives.
- Estar legalment constituïdes.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
- Si l'entitat encara no s'ha creat, cal posar-se en contacte amb la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques (carrer de Pau Claris, número 81 de Barcelona, telèfon 933 164 100).
- En el registre d'associacions de protecció i defensa dels animals hi constaran les dades següents: número d'inscripció que els correspongui, la denominació, el domicili, l'àmbit territorial i les finalitats de l'associació.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar la sol·licitud
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Heu de disposar prèviament d'idCAT Mòbil o un certificat digital de persona física, representant legal o persona vinculada.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic a proteccio_animals.tes@gencat.cat
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic a proteccio_animals.tes@gencat.cat
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
L'Administració té un termini màxim de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud per emetre la resolució d'autorització i notificar-la a la persona interessada. Si transcorregut aquest termini no s'ha rebut la resolució esmentada, la sol·licitud s'entén estimada.
Com es notifica la resposta?
L'Administració us enviarà un missatge de correu electrònic indicant-vos que teniu una notificació electrònica a la qual podreu accedir:
- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (heu d'estar donats d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: necessiteu el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobeu el missatge a la bústia d'entrada si us plau, reviseu la carpeta de correu brossa (spam).
- des de l'apartat 'Notificacions electròniques' o des de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (heu d'estar donats d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessiteu el NIF que vau indicar per ser notificats i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació disposeu de 10 dies naturals per a la seva acceptació. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, aquesta s'entendrà rebutjada.
Des del moment en què accediu al contingut de la notificació s'entendrà que aquesta ha estat efectuada (practicada).
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució o silenci administratiu es pot interposar recurs d'alçada davant la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat de conformitat amb el que preveu l'article 76 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, i els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant: