Què has de saber?
Aquestes subvencions donen suport a projectes transfronterers de cooperació desenvolupats al territori de l’Espai Català Transfronterer.
- Termini per fer la sol·licitud: del 16 d’abril al 15 de maig de 2025.
- Data de termini d’execució de micro-projecte transfronterer: Dimarts 30 de juny de 2026
- Data de termini de justificacions de micro-projectes 2025-2026: Dilluns 31 d’agost de 2026 (inclòs)
Organisme responsable
A associacions, fundacions i entitats sense ànim de lucre amb presència al territori de l'Eurodistricte de l'Espai Català Transfronterer (comarques de la demarcació de Girona i departament dels Pirineus Orientals), així com a les administracions locals i seus ens o organismes dependents i les universitats públiques de les comarques de la demarcació de Girona.
En el cas d’ens locals cal fer el tràmit per EACAT
-
Termini per fer la sol·licitud: del 16 d’abril al 15 de maig de 2025.
-
Data de termini de dipòsit: Dijous 15 de maig de 2025 (inclòs)
-
Data de termini d’execució de micro-projecte transfronterer: Dimarts 30 de juny de 2026
-
Data de termini de justificacions de micro-projectes 2025-2026: Dilluns 31 d’agost de 2026 (inclòs)
Requisits de les persones beneficiàries. Article 4 de l'ORDRE PRE/93/2021 (bases reguladores)
Els projectes han de situar-se al territori de l'Eurodistricte de l'Espai Català Transfronterer (comarques de la demarcació de Girona i departament dels Pirineus Orientals) i adequar-se a una de les temàtiques següents:
- Desenvolupament socioeconòmic.
- Educació.
- Turisme.
- Esports.
- Cultura.
- Joventut.
- Medi ambient.
- Acció social.
- Igualtat i gènere.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Les sol·licituds són valorades amb una puntuació màxima de 100 punts d'acord amb els criteris següents:
- Qualitat del partenaritat (màxim 20 punts): es prioritzaran els projectes que fomentin una cooperació sòlida i duradora entre uns socis situats a banda i banda de la frontera, i els projectes transfronterers d'integració estructural conjunta o sectorial.
- Valor afegit transfronterer (màxim 20 punts): es prioritzaran els projectes de cooperació estratègics per a la vertebració de l'Eurodistricte de l'Espai Català Transfronterer, amb una projecció transfronterera comprovada i eficient, així com els projectes en els quals els socis del departament dels Pirineus Orientals hauran duplicat la petició, amb la presentació d'una sol·licitud en el marc de la convocatòria paral·lela del Consell General dels Pirineus Orientals.La valoració d’aquest criteri es farà de la manera següent:
- Valoració del caràcter transfronterer (màxim de 10 punts).
- Qualitat del projecte (màxim de 10 punts). - Viabilitat (màxim 60 punts): es comprovarà la validesa tècnica i financera dels projectes dels quals s’espera un impacte sobre el territori.
La valoració d’aquest criteri es farà de la manera següent:
- Definició d’objectius (màxim 20 punts).
- Adequació de les activitats proposades (màxim 10 punts).
- Resultats esperats (indicadors) (màxim 10 punts).
- Proporcionalitat i coherència entre pressupost i accions del projecte (màxim 10 punts).
- Proporcionalitat entre la subvenció demanada i el pressupost (màxim 10 punts).
Les sol·licituds que obtinguin una valoració inferior a 50 punts no seran mereixedores de l'ajut.
Passos a fer
-
Primer pas
Fer la sol·licitud
Terminis
Del 16/04/2025 al 15/05/2025Aquest tràmit es pot fer per internet amb certificat digital.
Consulteu la llista de certificats digitals admesos i les condicions tècniques per tramitar en línia a Tràmits gencat.
Conegueu les condicions tècniques i la configuració dels navegadors que us permetrà veure i descarregar-vos els documents en format pdf.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com i quan es rep la resposta?
Com i quan es rep la resposta?
La proposta provisional de concessió de les subvencions es notifica a les persones interessades a través de la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
La publicació de la resolució del procediment al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
-
Tercer pas
Acceptar la subvenció i adjuntar la documentació
El formulari d’acceptació de la proposta provisional s’ha de presentar mitjançant el formulari electrònic d’aportació, que trobareu al final d’aquesta pàgina.
El formulari d’acceptació de la proposta provisional s’ha de presentar mitjançant el formulari electrònic d’aportació, que trobareu al final d’aquesta pàgina.
Juntament amb el document d'acceptació cada entitat haurà de presentar la documentació a aportar establerta en l’annex de la proposta provisional. Aquesta documentació pot incloure un o diversos dels següents documents:
a) Estatuts o documentació relativa a la personalitat jurídica i a la capacitat d’obrar de l’entitat, actualitzada i inscrita en el registre corresponent.
b) Documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.
c ) Imprès normalitzat de domiciliació bancària degudament conformat per l'entitat bancària de l'entitat sol·licitant d'acord amb allò establert pel Reglament (CE) 260/2012. No es requerirà aquesta documentació a les entitats proposades com a beneficiàries quan es verifiqui que les dades bancàries que s'indiquen en el formulari normalitzat de sol·licitud ja estan validades en els sistemes de gestió econòmica de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.Juntament amb el formulari d'acceptació es pot presentar la reformulació del projecte i del pressupost si l'import de la subvenció de la proposta provisional és inferior a la sol·licitada, per ajustar-lo a la subvenció atorgable d’acord amb allò establert a la base 13.3 de l’Ordre PRE/93/2021, de 29 d'abril.
-
Quart pas
Rebre la subvenció
El pagament de la subvenció es tramita de la manera següent:
El pagament de la subvenció es tramita de la manera següent:
- La tramitació del 80% de l'import de la subvenció s'iniciarà en el moment de la seva concessió. Per al pagament d'aquesta bestreta no s'exigeix la prestació de garantia.
- La tramitació del 20% restant s'iniciarà un cop complerta l'obligació de justificació de la despesa.
-
Cinquè pas
Justificar la subvenció
Compte justificatiu de les subvencions Eurodistricte
Terminis
Del 16/04/2025 al 31/08/2026Compte justificatiu de les subvencions Eurodistricte
Les subvencions rebudes s'han de justificar telemàticament, no més tard del 31 d’agost de l’any següent a la corresponent convocatòria. Heu de presentar la documentació justificativa del compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts, en els termes següents:
Fundacions, altres entitats privades sense ànim de lucre i universitats:
Aquest compte justificatiu ha d'incloure la documentació següent:
- Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'acció, activitat o projecte subvencionat, en què s'indiquin les activitats realitzades i els resultats obtinguts.
- Una memòria econòmica sobre el cost de les activitats realitzades, en què consti:
- Una relació classificada de les despeses de l'activitat, seguint el model normalitzat, amb la identificació del creditor o creditora, número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament
- Una declaració responsable de la persona beneficiària amb el contingut mínim següent:
- Que els justificants de despesa s'han imputat a les diferents fonts de finançament de manera que no se supera l'import unitari de cada justificant.
- Que el total de les fonts de finançament no supera el cost de l'actuació subvencionada.
- Que es disposa d'un sistema de comptabilitat separada o que els justificants de despesa tenen assignat un codi comptable comú a les transaccions relacionades amb l'actuació subvencionada.
- La liquidació del pressupost on s'indiquin i, si escau, es motivin les desviacions respecte al pressupost inicial.
- Una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, s'ha d'indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna, amb la identificació dels òrgans concedents.
- Els pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària.
Administracions locals i ens que en depenen:
Haureu de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció mitjançant:
a) Certificat de la persona titular de la intervenció o secretaria-intervenció on emeti una declaració responsable amb el contingut mínim següent:
- Que l'import de la subvenció (identificació de l'actuació subvencionada) ha estat registrat en la comptabilitat.
- Que la relació de despeses que s'adjunta a la declaració responsable correspon a actuacions subvencionables, justificades mitjançant factures o altres documents comptables de valor probatori equivalent, i que han estat efectuades i pagades dins dels terminis establerts en la convocatòria de la subvenció i les bases reguladores.
- Que l'objecte subvencionat ha estat executat d'acord amb les bases reguladores de la subvenció i la normativa aplicable.
- Que el total de les fonts de finançament no supera el cost de l'actuació subvencionada.
- Que la documentació original acreditativa de les despeses realitzades es troba a disposició de l'òrgan concedent, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.
La relació de despeses esmentada en l'apartat anterior ha de seguir el model normalitzat de compte justificatiu.
b) Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'acció, activitat o projecte subvencionat, en què s'indiquin les activitats realitzades i els resultats obtinguts.
Pla de verificació:
L'òrgan instructor per tal de comprovar el compliment de la finalitat de la subvenció atorgada, com també l'exactitud, la conformitat i la integritat de la documentació acreditativa de la despesa efectuada realitzarà un pla de verificació a aquelles entitats amb forma jurídica de fundacions, altres entitats privades sense ànim de lucre i universitats d’acord amb l’Annex 1 de la convocatoria.