Cercador
En un any, les polítiques comercials nord-americanes han capgirat l’estabilitat del comerç internacional. Avui, conceptes com la fragmentació del comerç, el proteccionisme o la reconfiguració de les cadenes de valor global són a l’ordre del dia i afecten de ple els projectes empresarials a l’exterior. I també el teu.
Quin és l’impacte del nou comerç internacional? Quina ha de ser la resposta de les empreses? I el més important: Què vindrà després? De quina manera seguirem fent negocis al món? Quines són les oportunitats que venen? Per donar-hi resposta, una cosa és segura: les empreses necessiten anticipar-se, adaptar-se i actuar.
En el Beyond Catalonia 2025 hem analitzat què ha passat fins ara i hem descobert noves oportunitats de negoci amb John Ferguson, Global Head New Globalisation a Economist Impact i amb Ricardo Santamaría, director de Risc País i Gestió del Deute de Cesce.
Beyond Catalonia és la gran trobada anual de les empreses catalanes amb vocació internacional, un esdeveniment imprescindible que combina l’anàlisi, el debat i la connexió amb les Oficines Exteriors d'ACCIÓ per fer realitat els projectes a l’exterior.
Places exhaurides
Quins són els efectes reals de les polítiques de Donald Trump al comerç internacional? Com estan canviant els fluxos del comerç internacional? Quines tendències ens esperen pel 2026?
Les polítiques comercials del govern dels Estats Units han accelerat un canvi de paradigma en el comerç internacional. Davant aquest context d’incertesa i de noves barreres al comerç, John Ferguson, Global Head New Globalisation de Economist Impact, desgrana amb dades què ha passat aquest darrer any i ens descobrirà els riscos, els reptes i les oportunitats que les empreses han de tenir en compte pel 2026.
Descobreix les claus per seguir fent negoci al món. Recupera la seva ponència!
(*) Ponència en anglès.
"Les noves estratègies passen per enfocar l'empresa en la gestió del risc"
En aquesta segona part de la sessió plenària, Ricardo Santamaría, director de Risc País i Gestió de deute de Cesce ens explica com les empreses de casa nostra estan afrontant la transformació del comerç internacional i els riscos que preveu per l’any vinent.
Ens parla de tot el que hem de saber sobre l’afectació dels nous aranzels; els canvis que han notat pel que fa als fluxos del comerç; els mercats que hi surten guanyant o perdent o les recomanacions concretes per a les empreses internacionalitzades.
"Amb el sud-est asiàtic hi tenim una assignatura pendent"
Beyond Catalonia va molt més enllà de l'anàlisi econòmic global. Descobreix els Tallers per internacionalitzar-te per conèixer experiències, oportunitats de negoci i eines que facilitaran les teves operacions a l'exterior.
El sector industrial català, que representa prop del 19 % del VAB, és altament internacional però afectat per les polítiques aranzelàries, els canvis en els fluxos comercials i les noves dinàmiques globals. La sessió oferirà una visió estratègica sobre l’impacte en les cadenes de subministrament i les oportunitats per competir en mercats com Alemanya, Vietnam, Mercosur i Àfrica.
Cristina Cajal, consultora sènior d’Assessorament Internacional d’ACCIÓ
Alejandro Gallego, director de Negoci Internacional d’AMEC
Jordi Maluquer, Horacio Babini, Florence Hiard i Cristina Suquet, directors i consultora de les Oficines Exteriors d’ACCIÓ a Singapur, Buenos Aires, Accra i Berlin
ACCIÓ
Quins canvis estan redibuixant les rutes marítimes i el paper dels ports? Quines estratègies pot aplicar la teva empresa? Vine a aquesta sessió pràctica per entendre com els canvis geopolítics, de seguretat i ambientals estan transformant les rutes marítimes i el rol dels ports. Descobreix com anticipar riscos a la teva empresa, optimitzar costos i adaptar la teva logística internacional amb criteris ESG sense perdre competitivitat. A més, coneixeràs nous casos d’ús!
Jesús Martínez Marín, professor i director del màster en Logística, Cadena de Subministrament i Negocis Marítims de TecnoCampus
TecnoCampus
En l’entorn actual, integrar la intel·ligència artificial és una responsabilitat estratègica. En aquest taller, posarem el focus en com la IA facilita una gestió més àgil, precisa i escalable per establir les bases necessàries per fer créixer el teu negoci al món. No només parlem d'expandir-se sinó de crear una estratègia sòlida i eficient que impacti directament en la rendibilitat i el creixement del teu projecte a escala global.
Pau Esteve i Creus, CEO & Founder de Soul Phygital
Secartys
El sector salut viu una transformació profunda amb noves solucions que estan redefinint els models sanitaris. En aquesta sessió descobriràs com les empreses catalanes del sector salut poden aprofitar les oportunitats que presenten l’Àfrica, l’Orient Mitjà i el Regne Unit. Analitzarem tendències, aliances i estratègies per portar solucions mèdiques i digitals a mercats en expansió amb alta demanda innovadora i d’impacte internacional.
Trini Bofarull, sènior mànager d’Assessorament i Estratègia Internacional d’ACCIÓ
Sílvia Vila, consultora sènior d’Assessorament Internacional d’ACCIÓ
Robert Bach, Edurne Zubiaga i Òscar Martí, directors de les Oficines Exteriors d’ACCIÓ a Nairobi, Dubai i Londres
ACCIÓ
Malgrat els aranzels del 15 %, els productes agroalimentaris catalans continuen tenint cabuda als Estats Units. Això sí, cal reforçar l’estratègia de marca i les relacions comercials amb el país. Més enllà dels EUA, al Canadà creix la demanda de productes europeus de qualitat i el Brasil emergeix com a mercat emergent clau amb l’acord UE-Mercosur. Estàs preparat? Descobreix com convertir aquests mercats en noves oportunitats per al teu negoci!
Marc Moreno, consultor sènior d’Assessorament Internacional d’ACCIÓ
Dèlia Perpiñà, directora gerent de Prodeca
Matt Caputo, propietari de A priori Distribution i de Caputo’s Market and Deli
Marcos González, Geneviève Abbott i Josep Maria Buades, directors de les Oficines Exteriors d’ACCIÓ a Miami, Montreal i Sao Paulo
ACCIÓ
Participar en una fira és una oportunitat, però també una inversió important. Sovint, moltes empreses es concentren només en l’estand i obliden que l’èxit d’una fira depèn, sobretot, de la preparació i del seguiment posterior. En aquest taller posarem ordre en tot el procés: com preparar l’agenda i la comunicació prèvia, com aprofitar els dies de fira i com convertir els nous contactes en projectes. A més, descobrirem experiències reals d’empreses industrials!
Joan Balcells Oliveras, International Project Manager d’AMEC
Gal·la Figuls Martí, Senior Consultant d’AMEC
AMEC
En l’era de la immediatesa i en un món cada cop més competitiu, les empreses necessiten eines que les ajudin a internacionalitzar-se amb més agilitat i intel·ligència. En aquest sentit, la IA pren un paper imprescindible. En el taller Smart Export Lab tindràs l’oportunitat de dissenyar un primer prototip d’assistent virtual per a l’exportació que et donarà suport en les tasques diàries. Crearàs una eina concreta i aplicable des del primer dia!
Alicia López Carles, directora de Connect-IN
Connect-IN
Indonèsia és una de les economies emergents amb major potencial de creixement i representa una oportunitat única per a les empreses europees que volen anar més enllà de la Xina o l’Índia. Aquesta sessió abordarà els aspectes clau: des del marc legal i comercial que regula la inversió estrangera, fins a la idiosincràsia cultural, les oportunitats i els reptes d’entrada. Coneixeràs exemples pràctics i estratègies per establir relacions a llarg termini!
David Iglesias, Country Manager Indonèsia de PIMEC
PIMEC
En un context de canvi constant, les empreses catalanes d’automoció han de mantenir la competitivitat en unes cadenes de valor més connectades que mai. Mèxic, Marroc i l’Índia es postulen com uns mercats plens d’oportunitats per la seva ubicació i el potencial de creixement. Vine i descobreix tot el que has de saber per competir en aquests mercats!
Tomàs Megia, mànager de l’Oficina per la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció
Manel Roure, Foreign Subsidiaries Director de DOGA
Gabriela Gándara, Shan Elasri i Robin Singh, directors de les Oficines Exteriors d’ACCIÓ a Mèxic, Casablanca i Bombai
ACCIÓ
Exportar pot obrir grans oportunitats, però també comporta riscos que cal saber gestionar. En aquest taller pràctic aprendràs a protegir el teu negoci davant els principals riscos internacionals: des del cobrament segur de les operacions fins a la gestió de les divises. Parlarem de mitjans de pagament, de finançament per a operacions d’exportació, dels INCOTERMS i de com minimitzar l’impacte del risc de tipus de canvi.
Josep Punga, director de Negoci Internacional de Banc Sabadell
Mercè Iniesta, directora de Negoci Internacional de Banc Sabadell
Foment del treball
Una sessió per conèixer tot el suport que ofereixen les Cambres de Comerç a les pimes en termes d’internacionalització i diversificació de mercats. Es presentaran els resultats del Pla de Subcontractació, el programa Diversifica’t per a sectors industrials i es compartiran experiències de missions inverses de compradors de vi així com la participació a la fira Prowein. A més, coneixeràs el Pla d’Acció Internacional 2026 en subcontractació industrial i agroalimentari.
Alèxia Vasquez, tècnica de l’àrea d’internacionalització de la Cambra de Comerç de Girona
Lluís Hernández, responsable d’administració i consultoria internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona
Begoña Vilamala, tècnica d’innovació i sostenibilitat empresarial de la Cambra de Comerç de Barcelona
Laia Galindo, tècnica d'internacionalització de la Cambra de Comerç de Lleida
Elena Andreu, cap d’internacionalització de la Cambra de Comerç de Reus
Pilar Bellaubí, responsable de Comerç Internacional del Consell de Cambres de Catalunya
Judit Pla, Project Manager Enterprise Europe Network (EEN) del Consell de Cambres de Catalunya
Cambres de Comerç de Catalunya
En un context global volàtil, disposar d’informació fiable és clau per definir estratègies internacionals. inAtlas, amb Informa D&B (del Grup Cesce), presenta una solució d’intel·ligència geoespacial i IA que integra dades reals de comerç exterior de més de 600 milions d’empreses de 200 països per identificar oportunitats, competidors i clients, optimitzant l’expansió i la presa de decisions comercials. Vine i aprèn a prioritzar mercats reduint riscos!
Silvia Banchini, cofundadora i directora comercial i d’operacions d’inAtlas
Luis Falcón Martínez de Marañón, cofundador i director general d’inAtlas
Cesce