Es tracta d’una missió organitzada per ACCIÓ –l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa- en col·laboració amb el Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya (CIAC) que tindrà lloc de dilluns a divendres de la setmana vinent.
- Les empreses participants, productores de components per a automòbils, es reuniran amb multinacionals com Mazda o Volkswagen, les principals associacions d’empreses mexicanes del sector, centres de manufactura avançada i administracions públiques del país.
-
Amb plantes d’assemblatge de 8 dels 10 principals fabricants a nivell mundial, Mèxic es considera la plataforma per expandir-se a tot el continent en l’àmbit de l’automoció.
13 empreses catalanes del sector de l’automoció participaran en una missió empresarial a Mèxic organitzada per la Generalitat de Catalunya a través d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa- en col·laboració amb el Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya (CIAC). L’objectiu del viatge empresarial, que tindrà lloc entre dilluns i divendres de la setmana vinent, és fer prospecció de mercat, buscar nous socis o clients i avaluar sobre el terreny l’obertura de noves seus o filials per internacionalitzar-se a la regió.
Les empreses participants a la missió són Cepicat, Enertika, Idasa, MMM, Tapla, Zanini, E. Vila Projects, Geprom, Campus Motor Anoia, Tecnomatrix, Trigo Group, Ingedetec i el centre tecnològic Eurecat-Leitat. Es tracta principalment de fabricants de components del sector de l’automoció amb interès en introduir-se o expandir la seva presència al país.
Durant el viatge, la delegació empresarial es reunirà amb multinacionals establertes a Mèxic com Bosch, Volkswagen o Mazda, així com entitats com la Industria Nacional de Autopartes (INA), el principal òrgan de representació d’empreses mexicanes dedicades a la fabricació de parts per a automòbils; el Clúster Automotriz, una associació que agrupa més de 70 empreses del sector i 130 proveïdors, i Ciateq, una organització de centres de manufactura avançada a tot el país. També visitaran diverses administracions públiques per conèixer de primera mà la realitat econòmica i empresarial de la regió. Es treballaran principalment subsectors com els estampats, la foneria, la forja, el disseny i enginyeria, la injecció de plàstics, els semiconductors, el tractaments de superfícies o el cablejat.
Segons la directora de l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions de la Generalitat (ACCIÓ) a Mèxic, Gabriela Gándara, “Mèxic va ser l’any passat el 7è productor de vehicles a nivell internacional i el primer de l’Amèrica Llatina”, un país que “es considera la principal plataforma per expandir-se a tot el continent”. Actualment hi ha 18 centres de producció de 23 multinacionals de tot el món al país, on es fabriquen prop d’una cinquantena de models diferents d’automòbils i camions. “De fet, 8 dels 10 principals fabricants de vehicles a nivell mundial tenen plantes d’assemblatge a Mèxic”, subratlla, en un país que ja suma 30 centres de disseny d’automoció.
Es tracta d’un sector que genera 900.000 llocs de treball, aporta més del 3% del PIB i el 18% del PIB manufacturer del país.. D’acord amb Gándara, “aproximadament el 85% del total manufacturat al país són unitats destinades al mercat d’exportació, amb els Estats Units com a primer mercat de destinació”. A l’hora d’explicar la importància d’aquest mercat, afegeix factors com “l’experiència en el sector automobilístic, la disponibilitat de talent i la localització estratègica del país”.
Segons la directora de l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions de la Generalitat (ACCIÓ) a Mèxic, Gabriela Gándara, “Mèxic va ser l’any passat el 7è productor de vehicles a nivell internacional i el primer de l’Amèrica Llatina”