L’empresa catalana va començar a comercialitzar la seva gamma de complements alimentaris al país l’any 2015 i dos anys després ha assolit un volum de negoci de 240.000 euros.
- L’empresa ha rebut el suport d’ACCIÓ –l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa-, a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Singapur per introduir-se al país.
- L’empresa, amb prop d’un centenar de treballadors, té una filial a Portugal i està treballant en la seva expansió internacional a altres països del Sud-est asiàtic i l’Orient Mitjà.
El laboratori farmacèutic català Peroxfarma ha incrementat les seves vendes a Singapur un 52% en dos anys des que va començar a comercialitzar la seva gamma de complements alimentaris al país el 2015. L’empresa catalana ha assolit un volum de negoci de 240.000 euros de la seva línia de suplements alimentaris, Epaplus Arthicare, l’any 2017.
Peroxfarma, que està especialitzada en suplements alimentaris i en productes de dermocosmètica, ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa-, a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Singapur per iniciar la seva expansió al país asiàtic.
La introducció a Singapur va començar arran de la signatura d’un acord amb un distribuïdor local que li va permetre començar a exportar els productes a través del canal farmacèutic i mèdic. A més, aquest 2017, el laboratori també ha introduït al país a través d’aquest distribuïdor la seva marca pròpia de productes per a la cura de la pell sensible i atòpica, Mussvital Dermactive. Aquest acord de permetrà a Peroxfarma reforçar la seva presència internacional i establir-se en altres mercats de la zona d’Àsia-Pacífic, com Filipines, Indonèsia, Tailàndia, Malàsia, Nova Zelanda, Austràlia i Xina, on començarà a exportar aquest 2018.
“El Sud-est asiàtic és una destinació molt important a nivell estratègic, ja que creiem que engloba països que, en només tres anys, representaran mercats amb molt potencial per a la nostra empresa”, explica la responsable d’exportacions de Peroxfarma, Carla Gros. “Som líders al mercat domèstic amb la nostra gama de complements alimentaris Epaplus Arthicare, dedicada a la cura de les articulacions, i estem treballant per poder replicar el nostre model de negoci també en aquests països. Creiem que podem oferir un avantatge competitiu pel que fa a la formulació i els beneficis els nostres productes”, assegura.
Per a Peroxfarma, la presència internacional és part del seu model de negoci. “Fa només quatre anys teníem presència en dos mercats, però actualment exportem a més de 15 països i seguim treballant per construir marques globals”, subratlla Gros. De fet, la farmacèutica ja ha introduït els seus productes de la marca Epaplus Arthicare a Dubai, on també ha tancat un acord amb un distribuïdor local amb el suport d’ACCIÓ, que els permetrà establir-se en països veïns. L’empresa catalana té també una filial a Portugal i distribueix alguns dels seus productes a altres països d’Europa, tot i que la seva estratègia d’internacionalització es focalitza en els mercats asiàtics.
Peroxfarma va néixer el 1977, té seu a Barcelona i una plantilla total de prop d’un centenar de treballadors. L’any 2017 va facturar 28,5 milions d’euros (1,2 milions d’euros dels quals són resultat de les seves exportacions), mentre que per a aquest exercici té l’objectiu d’arribar als 30 milions d’euros, un 10% dels quals corresponguin a les seves vendes a l’estranger.
Per a l'empresa, "el Sud-est asiàtic és una destinació molt important a nivell estratègic, ja que engloba països que, en només tres anys, representaran mercats amb molt potencial”