Es tracta del principal punt de trobada a Catalunya per a les empreses amb projectes d’expansió internacional.
- Les empreses participants assistiran a seminaris temàtics i es reuniran amb més de 70 ponents i experts, entre els quals hi ha els directors de les 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ al món.
- Enguany es posa l’èmfasi en aspectes clau per l’exportació de les empreses catalanes en àmbits com l’e-commerce, la logística, el finançament i la internacionalització de serveis, així com en els mercats de la Xina, l’Amèrica Llatina, l’Àfrica i la Unió Europea.
- Amb 70.800 milions d’euros exportats aquest 2017, la 25a edició de la Setmana de la Internacionalització coincideix amb el moment en què les vendes de Catalunya a l’exterior registren els seus màxims històrics.
400 empreses catalanes participen des d’avui i fins divendres en la 25a edició de la Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ –l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa-. L’esdeveniment, que s’ha consolidat com el punt de referència anual a Catalunya en aquest àmbit, té l’objectiu d’impulsar l’expansió internacional de les empreses catalanes.
Durant cinc dies, les empreses participaran en 8 seminaris especialitzats i 4 sessions de networking diferenciades per sectors, on podran reunir-se amb més de 70 ponents i experts entre els quals hi ha els directors de les 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ al món. En aquestes reunions i sessions de treball, les empreses podran informar-se sobre els mercats on el seu producte o servei té més oportunitats de negoci, rebre assessorament per dur a terme un projecte a l’exterior, trobar socis i analitzar els millors instruments per finançar els seus processos d’internacionalització.
Pel que fa als 8 seminaris, l’objectiu és que les empreses descobreixin noves oportunitats per internacionalitzar-se en nous sectors i mercats a través de les ponències d’experts, testimonis i casos d’èxit. Així, s’aprofundirà en la cooperació tecnològica amb la Xina, la internacionalització d’empreses de serveis a Amèrica del Sud i Àfrica, l’estratègia que cal seguir per entrar a Silicon Valley i en quina és la millor manera d’iniciar o consolidar les vendes en mercats madurs de la Unió Europea com França, Alemanya i Regne Unit.
Aquestes sessions serviran per tractar aspectes claus a l’hora de sortir a l’exterior. En aquest sentit, destaquen seminaris que analitzaran com aprofitar els canals de venda on-line per vendre a l’estranger o com definir la millor la gestió logística per exportar els productes de l’empresa. Igualment, es posarà èmfasi específicament en el camp del finançament bancari i alternatiu a l’hora d’internacionalitzar-se.
Aquest 2018, ACCIÓ complementa la Setmana de la Internacionalització amb altres esdeveniments que tenen lloc al llarg de l’any amb un nou format anomenat International Business Days. Es tracta de tallers especialitzats arreu de Catalunya que serveixen per creuar tendències i sectors amb àmbits geogràfics concrets i que compten amb la participació dels directors de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions al món, que s’entrevisten individualment amb les empreses que tenen projectes d’expansió internacional. En el que portem d’any s’han celebrat tres International Business Days dedicats a l’Àfrica-Pròxim Orient, Europa i Àsia, mentre que del 21 al 25 de maig tindrà lloc el d’Amèrica.
Rècords d’exportacions
La 25a edició de la Setmana de la Internacionalització coincideix amb el moment en què les exportacions catalanes registren els seus màxims històrics. Així, aquest 2017 les vendes de Catalunya a l’exterior han assolit els 70.800 milions d’euros, la xifra més elevada de tota la sèrie, amb un creixement del 8,7% en relació al 2016. Es tracta del setè any consecutiu que l’economia catalana bat rècords en exportacions, amb una taxa de creixement superior a la mitjana de la zona euro i augments a les quatre demarcacions: Barcelona (+6,8%), Girona (+10,6%), Lleida (+6,5%) i Tarragona (+21,6%).
Sectorialment, l’automoció (amb un 17% del total), la química (16,5%), l’alimentació (11,9%) i els productes farmacèutics (7,1%) lideren les vendes a l’exterior de les empreses catalanes. De fet, aquest 2017 els 10 primers sectors exportadors han batut rècords històrics en volum de vendes a l’exterior.
ACCIÓ complementa la Setmana de la Internacionalització amb altres esdeveniments que tenen lloc al llarg de l’any amb un nou format anomenat International Business Days.