Urbiotica es va fundar l’any 2008 i ofereix també solucions per a la reducció de la contaminació acústica de les ciutats.
- Per aquest projecte, Urbiotica ha rebut el suport d’ACCIÓ –l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Montreal.
- L’empresa catalana, fundada l’any 2008 i amb seu a Barcelona, és present actualment en 25 països arreu del món.
L’empresa catalana Urbiotica ha tancat un acord de distribució per introduir el seu sistema intel·ligent de gestió d’aparcaments a 1.500 places del Canadà. Urbiotica, especialitzada en solucions per a smart cities, ha desenvolupat un sistema de monitorització per a aparcaments, que funciona a través d’una aplicació i d’un sistema de sensors.
Per aquest projecte d’expansió internacional, Urbiotica ha comptat amb el suport d’ACCIÓ–l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Montreal. En aquest sentit, a finals de l’any 2017, l’empresa catalana va participar en una missió organitzada per ACCIÓ, en col·laboració amb AMEC, coincidint amb la celebració de la fira ITS World Congress a la capital del Quebec, on va conèixer el seu soci canadenc.
Aquest acord amb un proveïdor dedicat a la implementació de solucions tecnològiques per al sector dels transports permetrà a Urbiotica comercialitzar el seu sistema d’estacionament intel·ligent arreu del Canadà, on ja ha establert projectes a ciutats com Toronto i Montreal. Aquest servei guia l’usuari, a través d’una app, de forma senzilla i ràpida a les places d’estacionament a l’aire lliure, on s’hi han instal·lat una sèrie de sensors que n’indiquen la disponibilitat en temps real, tot agilitzant el procés d’aparcament i reduint el temps de cerca.
Al mateix temps, el sistema d’Urbiotica “permet controlar de forma més eficient l’ús i el pagament dels estacionaments, evitant la congestió de la circulació i reduint la contaminació que se’n deriva”, tal com ho explica el Chief Commercial Officer de l’empresa, Marc Boher. “La participació a la fira ITS ens va ajudar a identificar potencials distribuïdors i a introduir-nos al Canadà, on fins al moment no havíem aconseguit tancar cap acord”, destaca Boher.
A banda de les aplicacions destinades a l’usuari final, l’empresa també compta amb aplicacions pensades per facilitar la gestió dels aparcaments als seus propietaris, assegurant-se’n un us més eficient i facilitant-ne el pagament. Aquesta solució es pot aplicar tant a les places disponibles al carrer, com en espais privats (com ara els pàrquings d’empreses).
Urbiotica està present en 25 països arreu del món, des de Turquia a l’Argentina, Alemanya, França o Costa Rica. Amb seu a Barcelona, l’empresa es va fundar l’any 2008 i ofereix també solucions per a la reducció de la contaminació acústica de les ciutats.
L’empresa especialitzada en solucions per a smart cities ha introduït a les regions de Toronto i Montreal la seva solució, que funciona a través d’una app i de sensors situats a les places d’aparcament.