Els productes de l’empresa catalana, amb seu a Rubí, es faran servir principalment per a l’emmagatzematge i transport de llençols, tovalloles i roba de taula d’hospitals, hotels i restaurants de Colòmbia i Argentina.
- Sumal, amb seu a Rubí, ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions a Bogotà i Buenos Aires per introduir-se a l’Amèrica Llatina.
- L’empresa, que exporta el 30% de les seves vendes, preveu tancar el 2018 amb una facturació de 10 milions d’euros.
L’empresa catalana Sumal, dedicada a la fabricació de contenidors metàl·lics industrials, s’ha introduït a l’Amèrica del Sud amb la comercialització de 1.200 carros per a bugaderia (coneguts com a roll containers) a Colòmbia i Argentina. Es tracta de contenidors d’un metre i mig d’alçada per l’emmagatzematge i transport de llençols, tovalloles i roba de taula d’hospitals, hotels i restaurants, principalment.
Per aquest projecte, Sumal ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa- a través de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions a Bogotà i Buenos Aires. L’any 2017, l’empresa va participar en dues missions empresarials a aquests dos països sud-americans organitzades per ACCIÓ i la Cambra de Comerç de Barcelona.
Sumal ha tancat acords amb un centre colombià de bugaderia industrial i un altre d’argentí que donen servei a hotels, hospitals o centres geriàtrics, entre d’altres. L’empresa catalana, que exporta el 30% de les seves vendes, preveu augmentar l’any vinent el volum d’aquesta primera comanda.
Per al gerent de Sumal, Eduard Cifuentes, “Colòmbia és un mercat molt dinàmic i actiu, amb molta demanda del nostre producte, especialment per al sector de la bugaderia industrial que està creixent molt, tot i que encara els falta guanyar experiència”. Una situació complementària a la de l’Argentina, que Cifuentes veu com un mercat “molt gran i desenvolupat en aquest àmbit, on ja hi ha competència, però també una experiència significativa” per a la seva empresa.
L’Amèrica Llatina és, de fet, una prioritat per a Sumal, que s’ha fixat com a prioritat la seva expansió internacional, especialment a països com Mèxic, Panamà, Xile i Perú, així com incrementar la seva presència a Colòmbia i Argentina. En un segon estadi, els Estats Units són un altre mercat significatiu per a l’empresa catalana.
Sumal preveu tancar aquest 2018 amb 10 milions d’euros de facturació. L’empresa catalana treballa per a diversitat de sectors a banda de la bugaderia industrial, com la logística, l’alimentació, el sector de l’automòbil o el farmacèutic. Sumal celebra aquest any el seu trentè aniversari, amb una plantilla de prop de 80 treballadors a la seva seu de Rubí i a la seva filial francesa.
Sumal, que exporta el 30% de les seves vendes, s'ha fixat com a prioritat la seva expansió internacional, especialment al continent americà