L'aplicació de l'empresa catalana està disponible actualment a Santiago de Xile, Buenos Aires i Lima i a principis del 2020 ho estarà a Sao Paulo i Montevideo.
- WeSmartPark ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de les oficines de Brasil, Argentina i Perú per entrar al mercat llatinoamericà.
- L’aplicació de l’empresa, fundada al 2013, connecta conductors i places d’estacionament a través d’un adhesiu intel·ligent i permet fer el pagament a través del mòbil
La startup catalana WeSmartPark ha començat a operar a Amèrica Llatina, on ha introduït la seva aplicació de gestió d’aparcaments en 85 pàrquings. L’app de l’empresa emergent, que va començar a treballar a Amèrica del Sud a principis del 2018, està disponible actualment a les ciutats de Santiago de Xile, Buenos Aires i Lima, a les quals se sumaran Sao Paulo i Montevideo al gener del 2020. En conjunt, l’aplicació es pot fer servir en més de 1.300 places d’aparcament.
WeSmartPark ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- a través de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions a Sao Paulo, Buenos Aires i Lima.
L’aplicació de la startup catalana connecta els usuaris inscrits amb els accessos de cada pàrquing amb un adhesiu intel·ligent que s’enganxa al vidre davanter del vehicle i que els permeten accedir a l’aparcament. A través de l’aplicació es geolocalitza cada conductor per guiar-lo fins a la plaça lliure més propera, que pot reservar també a través del mòbil. A banda, cada pàrquing disposa d’una sèrie de sensors amb senyalització lumínica que envien informació al sistema per tal de facilitar la identificació de la plaça disponible. Finalment, l’usuari realitza el pagament a través de la mateixa app, un cop abandona la plaça d’estacionament, que pot llogar per minuts.
Segons el CEO de WeSmartPark, Jaume Mayor, l’empresa va decidir expandir-se cap a aquest mercat perquè “les dimensions de les ciutats llatinoamericanes, els grans volums de població que concentren i les seves dinàmiques de mobilitat ofereixen moltes oportunitats i així ens ho estan demostrant els resultats que tenim fins ara”. De fet, la startup catalana també opera a Barcelona i a Madrid, on gestiona 129 aparcaments amb més de 1.400 places. L’aplicació connecta més de 250.000 usuaris a ambdues ciutats.
Fundada al 2013, WeSmartPark, amb seu a Barcelona disposa d’una plantilla de 9 treballadors. La startup té previst superar aquest 2019 els 1,5 milions d’euros de facturació.
La startup té previst superar aquest 2019 els 1,5 milions d'euros de facturació