La iniciativa, anomenada The Future of Food, connectarà les empreses amb diversos ecosistemes punters en innovació a través de les oficines d’ACCIÓ als Estats Units, Israel, Països Baixos, Regne Unit i Singapur
- L’objectiu és impulsar la innovació empresarial de les empreses del sector per fer front la disrupció que està patint el ‘foodtech'.
Una dotzena d’empreses i entitats catalanes han començat aquesta setmana una missió virtual organitzada per ACCIÓ amb l’objectiu de conèixer les tendències i oportunitats internacionals en l’àmbit del sector foodtech. Es tracta del format ‘Disrupt Tour’ creat per ACCIÓ en el marc de la iniciativa Catalonia Exponential per connectar el teixit empresarial català als ecosistemes d’innovació més avançats del món per accelerar la innovació empresarial de les empreses del sector per fer front la disrupció que està patint el ‘foodtech’.
L’objectiu de la iniciativa, anomenada The Future of Food, és conèixer els actors clau, les principals línies en l'àmbit alimentari que definiran el futur del sector i els reptes a afrontar a escala global per contrastar i validar noves iniciatives disruptives. D’aquesta manera es vol donar suport a la transformació dels models de negoci de les empreses catalanes d’aquest sector per adaptar-se a les noves tecnologies exponencials i a l’actual acceleració de la innovació.
En aquest sentit, en el context d’aquest ‘Disrupt Tour’, les empreses podran conèixer de primera mà les principals disrupcions del sector alimentari, com la nova generació de producció d’aliments (carn, peix o llet provinent del cultiu de cèl·lules, productes d'origen vegetal, fúngic o d'altres fonts alternatives de proteïna animal com ara els insectes), la nutrició personalitzada, les noves tecnologies aplicades al delivery i les noves relacions amb el consumidor.
Així, la missió virtual -que s’allargarà fins al 15 de juny- permetrà connectar aquest grup d’empreses amb diferents ecosistemes punters en innovació a través de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversió de Catalunya als Estats Units, Israel, els Països Baixos, el Regne Unit i Singapur. Les empreses participaran en 12 sessions virtuals on intervindran ponents d’entitats internacionals de la indústria alimentaria que explicaran casos d’èxit, com les noves tecnologies han transformat el sector i què s'espera en el futur.
Aquest format de Disrupt Tour per conèixer les principals tendències d’un sector arreu del món va començar l’any 2018 amb una missió presencial a Silicon Valley. En total s’han organitzat 15 missions, 8 de les quals han estat virtuals a causa de la pandèmia de la COVID-19.
Què és el 'foodtech'?
Segons dades d’ACCIÓ, a Catalunya hi ha actualment un centenar d’startups dedicades al sector foodtech, gairebé el doble que fa dos anys.Es tracta d’un àmbit que explora la manera d’aprofitar els avenços tecnològics per millorar l'eficiència i la sostenibilitat en el disseny, la producció, l'elecció, el lliurament i el gaudi dels aliments. Aquest sector aporta solucions tecnològiques a desafiaments com el creixement demogràfic i les seves repercussions en la seguretat alimentària, la digitalització de la societat, el canvi climàtic, l'escassetat de recursos naturals, el malbaratament alimentari i l'impacte mediambiental de la producció d'aliments.
Aquest format per conèixer les principals tendències d’un sector arreu del món va començar l’any 2018 amb una missió presencial a Silicon Valley