La publicació fDi Magazine reconeix ACCIÓ pel balanç d’inversió estrangera captada per la Generalitat l’any 2020 i la seva estratègia per atreure nous projectes d’inversió en l’àmbit de la indústria
- Es tracta d’un dels rànquings més prestigiosos a escala internacional que utilitzen les multinacionals per estudiar futurs projectes d’inversió empresarial.
Catalunya i Barcelona són el territori i la ciutat d’Europa amb la millor estratègia per captar inversions estrangeres segons la publicació fDI Magazine del grup ‘Financial Times’. Es tracta d’un dels rànquings més prestigiosos a escala internacional que utilitzen les multinacionals per estudiar futurs projectes d’inversió empresarial i que reconeix diverses iniciatives impulsades per la Generalitat de Catalunya.
En concret, en el cas de Catalunya, la publicació valora l’estratègia de captació d’inversions estrangeres d’ACCIÓ i el balanç de l’agència de l’any 2020 en aquest camp. Tot i la pandèmia, ACCIÓ va captar 77 projectes d’inversió estrangera que van suposar una inversió de 480 milions d’euros i la creació de 2.300 llocs de treball. L’fDi Magazine reconeix l’estratègia d’ACCIÓ focalitzada en atreure nous projectes empresarials a Catalunya en l’àmbit de la indústria 4.0 i la manufactura avançada.
La publicació també menciona la presència a Catalunya d’institucions d’educació superior que actuen “com imants d’inversió d’alt valor afegit” i el fet que “gegants tecnològics internacionals, pimes i startups altament especialitzades estan atraient el millor talent d’arreu del món a la regió”. El guardó, que s’emmarca dins la categoria Large European Regions of the Future - FDI Strategy, situa Catalunya en primera posició i per davant de regions com North Rhine-Westphalia (Alemanya) i Flanders (Bèlgica).
Pel conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, aquest reconeixement posa de manifest “el compromís de la Generalitat per atreure inversió estrangera productiva que generi valor afegit a l’economia catalana, sobretot en l’àmbit industrial, digital i tecnològic”. Així, ”l’objectiu de la captació d’inversió estrangera sempre és el de crear llocs de treball qualificats i fer créixer el valor qualitatiu del teixit empresarial present al nostre país”. Torrent destaca que “pocs territoris europeus compten amb una agència especialitzada en la captació i gestió de projectes d’inversió estrangera com ACCIÓ, que acumula més de 30 anys d’experiència en aquest sentit, des del 1985”. En aquest sentit, assegura que “aquesta distinció reconeix un bagatge consolidat al llarg dels anys i plenament vigent, amb uns 500 projectes d’inversió estrangera en cartera a dia d’avui”.
Inversió estrangera
Per la Generalitat, la inversió estrangera és una prioritat i un element cabdal per impulsar l’activitat econòmica del país i la generació de llocs de treball directes i indirectes. Així, des d’ACCIÓ s’assessora de manera integral les empreses estrangeres per facilitar el procés d’implantació a Catalunya, amb l’objectiu de facilitar que noves multinacionals inverteixin a Catalunya al mateix temps que les que ja hi són presents duguin a terme ampliacions i reinversions. Es treballa des de la promoció de Catalunya a l’exterior, la preparació conjunta de candidatures per a les empreses per dur a terme les inversions a Catalunya, l’assessorament integral durant tot el procés d’inversió i el seguiment un cop ja s’ha materialitzat.
Barcelona
En el cas de la capital catalana, la publicació situa Barcelona en la primera posició en la categoria fDI’s European Cities and Regions of the Future 2022/2023- FDI Strategy. El document destaca, entre d’altres, l’estratègia Barcelona Green Deal de l'Ajuntament de Barcelona que recull les línies prioritàries de la promoció econòmica per la propera dècada en clau agenda 2030. fDi Magazine subratlla també la iniciativa Barcelona International Welcome Desk, un servei pioner a l’Estat que facilita l'arribada i l'establiment d'inversors, investigadors i talent estranger. L’oficina ofereix informació, assessorament i la possibilitat de realitzar diferents tràmits útils a l’arribada a la ciutat. En el marc de l’estratègia de promoció econòmica de la ciutat, la revista del grup Financial Times subratlla que unitats de negoci o seus sectorials d’empreses com Pepsi, Microsoft, Decathlon i TDCX s'han instal·lat a la ciutat en l’últim any i mig, una aposta clara d’aquestes multinacionals per la capital catalana, pel seu ecosistema emprenedor i d’innovació.
El guardó situa Catalunya en primera posició i per davant de regions com North Rhine-Westphalia (Alemanya) i Flanders (Bèlgica)